Zarówno coraz większa świadomość konsumentów, jak i chęć wspierania rodzimych marek przysłużyły się w ostatnich latach polskiej modzie. Bo choć od zawsze polscy projektanci byli doceniani na świecie, to teraz śmiało możemy powiedzieć, że moda polska i dla nas stała się synonimem mody dobrej. Polskie marki często tworzą w duchu slow, nieustannie zaskakując nowymi, innowacyjnymi rozwiązaniami.
Za przykład może posłużyć marka BOHEMA, która zaistniała na polskim rynku tworząc buty z roślinnych materiałów: na początku była to skóra z liści ananasa, następnie z kaktusa, teraz ze skóry jabłek. Materiał ten jest dobrą alternatywą nie tylko ze względu na samą roślinność. Jabłkowa skóra oddycha, jest trwała, a jej faktura odzwierciedla wygląd naturalnej skóry. Dodatkowo jest przyjazna środowisku.
Zobacz również
– Chcemy kreować modę z dobrych, innowacyjnych materiałów i taka idea przyświeca nam od początku. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że nie zamierzamy przestać zaskakiwać nowymi rozwiązaniami – mówi projektant marki Sebastian Szypuła.
Empatia dla zwierząt i tworzenie butów z roślinnych skór to tylko jedna z wartości przyświecających marce. Brand równie duży nacisk kładzie na to, by ich produkty były dobre dla planety i ludzi: zrównoważona produkcja w Polsce, ekologiczne materiały i opakowania.
– Bo moda to nie tylko trendy, ale wartości, których szukają ludzie. To też manifest, który nas definiuje. Sztuka i przekaz, a dziś też transparentność i prawda, którą chcemy przekazać – dodaje Wiola Wiertel współtwórczyni marki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koniec ze schematami, wrzucamy nowy mode – #bohemamode
Największe domy mody na świecie porzucają sezonowość – ten trend zapoczątkowały marki streetwearowe. Dropy zamiast sezonów, modele zamiast kolekcji w tym kierunku idzie moda.
Tym bardziej cieszy, że tak działają nasze rodzime marki. BOHEMA od początku proponuje dropy butów, które pasują na różne pory czy okazje – na to pozwalają właściwości roślinnych materiałów. Marka obserwuje trendy i proponuje buty, które mają być nie tylko ponadczasowe, ale przede wszystkim nieustająco modne.
– Modą rządzi ulica”, nastroje społeczne i wartości – podkreśla projektant BOHEMY Sebastian.
#bohemamode to tytuł nowego lookbooka marki. Co to znaczy? To przede wszystkim moda, która wyraża indywidualny styl, która dba o wartości, przełamuje stereotypy i odzwierciedla nastroje społeczne.
– Nasz kolejny drop to 3 modele butów z roślinnych materiałów – takie które pasują i na street i na galę, pasują do każdej stylizacji, czy nastroju…do każdej kobiety. Warto pamiętać, że to buty mają pasować do nas, a nie my do nich – dodaje Wiola.
W nowym dropie BOHEMY zatytułowanym #bohemamode znajdziecie wycięte baleriny, stylowe klapki, oxfordy na wysokiej sneakersowej podeszwie, czyli tygiel mody, ulicy i dobrych materiałów. Wszystko wykonane ręcznie w Polsce w rodzinnej manufakturze. Buty dobre dla Was, dla zwierzaków i dla planety. Buty skrojone dla Waszego komfortu, do podkreślenia Waszego indywidualnego stylu.
Handmade in Poland
Chociaż materiały, z których tworzy marka pochodzą z zagranicy, to wszystkie inne komponenty (obcasy, podeszwy, metki, opakowania) powstają lokalnie na podkarpaciu.
– Staramy się łączyć wielopokoleniową tradycję i wiedzę szewską moich rodziców z nowatorskimi pomysłami, które znajdują odzwierciedlenie w materiałach i projektach. Stąd też kolej na skórę z jabłek. A to z pewnością nie ostatni innowacyjny materiał, którego użyjemy – mówi Sebastian Szypuła.
Wszystkie buty powstają w Polsce i wychodzą spod rąk rodziców założyciela i projektanta marki, państwa Haliny i Edwarda Szypuła. Marka pracuje już nad tym, aby pozostałe komponenty ich butów były tworzone z odpadów czy elementów z recyclingu drukowanych przy pomocy druku 3D. To kolejny krok w stronę zrównoważonej mody, który planuje zrobić BOHEMA.