Prace nad nową identyfikacją rozpoczęły się w roku 2019. W wyniku serii warsztatów i dyskusji powstały założenia dotyczące systemu oraz cech wizualnych poszczególnych jego elementów.
Istotnym motywem wykorzystanym do utworzenia nowej identyfikacji stała się litera „O” ze słowa „obywatel”. Projekty CEO wspierają w pracy edukacyjnej nauczycieli, nauczycielki i dyrekcje szkół, ale w centrum tych działań zawsze pozostaje uczeń i uczennica, czyli przyszli obywatele. Okrąg jako punkt wyjścia do stworzenia logotypu symbolizuje także całościowe podejście:
Zobacz również
- do edukacji obywatelskiej (przez przekazywanie wiedzy po kształtowanie postaw),
- do doświadczenia szkolnego ucznia i uczennicy (lekcje przedmiotowe, działania wychowawcze, aktywność pozalekcyjna),
- do pracy CEO w szkole (praca z całymi radami pedagogicznymi i dyrekcjami szkół).
Trafnym skojarzeniem z motywem okręgu może być także kształt ziemskiego globu, jako że współczesna edukacja obywatelska według CEO dotyczy nie tylko środowiska lokalnego czy kraju, ale także poziomu globalnego.
Nowe logo CEO wraz z będącą jego pochodną identyfikacją wizualną utrzymane są w kolorach ciemnoniebieskim i turkusowym. Zastosowanie takiej palety ma podkreślać kluczowe atuty organizacji: wiedzę ekspercką i 26-letnie doświadczenie, a jednocześnie aktualność, praktyczny wymiar proponowanych rozwiązań i bezpośredniość w kontakcie ze szkołami z całej Polski.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Grupy programowe, które znalazły się w nowym systemie komunikacji CEO, to: Pomagaj się uczyć, Angażuj obywatelsko, Odpowiadaj na globalne wyzwania, Otwieraj na kulturę, Wyjaśniaj politykę i Ucz otwartości. Ich nazwy są wezwaniem do wspólnego działania w ramach programów skupionych odpowiednio na: metodach nauczania i oceniania, angażowaniu w aktywności obywatelskie, edukacji globalnej i ekologicznej, kulturze, polityce oraz umiejętności budowania relacji opartych na szacunku. Każda grupa oznaczona jest unikalnym znakiem oraz kolorem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wprowadzone przez CEO zmiany mają ułatwić odbiorcom całościowe rozumienie zakresu działań organizacji (CEO realizuje kilkadziesiąt programów edukacyjnych z zakresu metod nauczania i oceniania, współpracy wewnątrzszkolnej, przywództwa oraz edukacji obywatelskiej) oraz podkreślać silną pozycję ekspercką. Fundacja dzięki zmianom chce także dotrzeć ze swoim wsparciem do nowych odbiorców i odbiorczyń zainteresowanych zmianami w polskiej edukacji.
Do współpracy zachęca hasłem, które brzmi „Wspólnie tworzymy szkoły możliwości”. Hasło ma podkreślać partnerskie podejście do współpracy ze szkołami, nacisk na relacje, przestrzeń na twórcze działanie oraz odkrywanie nowych możliwości.
Nowa identyfikacja jest już stosowana na stronie, blogu oraz w mediach społecznościowych CEO. Trwają prace nad pełnym jej wdrożeniem, w tym nad jej zastosowaniem we wszystkich programach i projektach prowadzonych przez CEO. Projekt wykonało warszawskie studio projektowe RZECZYOBRAZKOWE.