Telewizja ma już kilkadziesiąt lat. W tym czasie zdobyła wśród mediów pozycję dominującą, wywierając ogromny wpływ na nasze życie. Większość ludzi zwyczajnie nie wyobraża sobie świata bez teleodbiornika. Rozwój telewizji kablowych i satelitarnych zaowocował ogromną różnorodnością oferty. Za pośrednictwem setek kanałów możemy korzystać z szeroko rozumianej rozrywki, a także serwisów informacyjnych, z których większość z nas coraz częściej czerpie wiedzę o świecie. Z sondażu przeprowadzonego przez Reader’s Digest wynika, że Polacy najbardziej cenią właśnie kanały i osoby związane z rozpowszechnianiem informacji. Które stacje telewizyjne obdarzyli w tym roku największym zaufaniem?
38% respondentów biorących udział w badaniu European Trusted Brands 2013 uznało TVN za Markę Godną Zaufania. TVN zdeklasował rywali i został laureatem Złotego Godła w kategorii Stacja telewizyjna. W opinii 18% ankietowanych najbardziej godną zaufania stacją telewizyjną jest Polsat, a 14% wskazało na TVP1. Marka TVN wyróżniła się na tle innych stacji wysokimi ocenami za stosunek wartości do ceny oraz wizerunek. Markę TVN24 respondenci docenili natomiast za jakość, zrozumienie potrzeb klienta oraz społeczną odpowiedzialność. Powtarzając ubiegłoroczny sukces, marka TVN24 została laureatem Kryształowego Godła.
Zobacz również
W tegorocznym sondażu Polacy po raz pierwszy wybrali też osoby, które darzą największym zaufaniem. Gwiazdy szklanego ekranu nie zawsze mogą się poszczycić dobrą sławą, jednak Kamil Durczok od lat buduje zaufanie wśród swoich widzów. W badaniu European Trusted Brands 2013 zdystansował swych rywali, gromadząc 26% głosów i zyskując tym samym tytuł zwycięzcy w kategorii Dziennikarz telewizyjny. Na podium znaleźli się także Maciej Orłoś, który otrzymał 11% głosów oraz Piotr Kraśko z 10-procentowym wynikiem.
„To jest miłe potwierdzenie, że warto być w zgodzie z samym sobą i że to opisywanie świata, które my prezentujemy w Faktach, to jest coś, co znajduje Państwa uznanie, coś, dzięki czemu Państwo nam ufają. Z drugiej strony jednak jest to niebywała odpowiedzialność” – skomentował przyznany mu tytuł Kamil Durczok.
Zaufanie Polaków do dziennikarzy jako grupy zawodowej od lat znajduje się na tym samym, niskim poziomie. W 2011 roku ufało im 34% ankietowanych Polaków, w 2012 – 32%. W 2013 – 33%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing