Pandemia COVID-19 sprawiła, że na okres tzw. „lockdownu” turystyka w Polsce zamarła. Wiele miast i regionów ucierpiało z powodu braku turystów. Firma eSky.pl z początkiem lipca br. rozpoczęła program “„eSky Wspiera Turystykę”. Celem programu jest promocja polskich miast i regionów, jako atrakcyjnego kierunku podróży ‒ zarówno dla rodzimych, jak i zagranicznych turystów.
Program „eSky Wspiera Turystykę” zakłada kampanie reklamowe w internecie, za pomocą których firma zamierza rozpowszechnić informacje o atrakcjach turystycznych w polskich regionach. Będzie to miało wpływ na zwiększenie zainteresowania pięknem Polski zarówno w kraju, jak i za granicą, gdzie firma posiada wielu klientów.
Zobacz również
Działania w ramach programu „eSky Wspiera Turystykę” polegają na udostępnieniu powierzchni reklamowych w szeroko odwiedzanych serwisach eSky w Polsce i za granicą. Standardowo tego typu działania firma eSky.pl prowadzi na zasadach komercyjnych na rzecz podmiotów z całego świata. Tym razem, firma zdecydowała się na udostępnienie ww. powierzchni w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu.
‒ Każdy podmiot branży turystycznej odczuł skutki „lockdownu”. My, jako część polskiej branży turystycznej, również odczuliśmy skutki pandemii. Wiemy, że w trudnych czasach liczy się współpraca. Dlatego, jako odpowiedzialna społecznie firma o polskich korzeniach, postanowiliśmy wykorzystać naszą szeroką ekspozycję międzynarodową, by wesprzeć turystykę w Polsce – jest to nasz wkład w odbudowę turystyki w Polsce ‒ mówi Deniz Rymkiewicz, PR coordinator w eSky.pl.
Partnerzy o programie
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W programie bierze udział m.in. dawna stolica Polski ‒ miasto Kraków.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Nasza wzajemna współpraca to przede wszystkim wyjście naprzeciw oczekiwaniom wszystkich zatrudnionych w branży turystycznej i tym samym jej wsparcie. Wiemy, z jakimi problemami zmagamy się od połowy marca, szczególnie w tak chętnie do tej pory odwiedzanych miastach jak Kraków. Musimy pobudzić na nowo zainteresowanie lokalnymi atrakcjami, oczywiście przy zachowaniu wszelkich względów bezpieczeństwa. To dla Krakowa idealna okazja, aby pochwalić się nie tylko, tym z czego słynie, ale i zupełnie nieoczywistym obliczem miasta, bo to nasz niezaprzeczalny atut. Magiczna atmosfera naszego miasta przyciąga turystów jak magnes. Tym razem będziemy zachęcać turystów, aby porzucili utarte szlaki i znane przewodniki i przeszli, przejechali, przepłynęli miasto i spojrzeli na nie z niecodziennej perspektywy – mówi Jacek Majchrowski, prezydent miasta.
Programem „eSky Wspiera Turystykę” objęto także Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka, jako jedną z perełek turystycznych Małopolski. Muzeum posiada dwie ekspozycje: w Kopalni Soli oraz w Zamku Żupnym. Oba obiekty wpisane są na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Pod ziemią na odwiedzających czekają między innymi bajkowe kryształy soli ze słynnych Grot Kryształowych, gigantyczne drewniane maszyny wyciągowe czy imponujące wielkością komory ze śladami dawnych prac górniczych. W Zamku prezentowana jest kolekcja solniczek – należy do najcenniejszych tego typu kolekcji na świecie.
– eSky dzięki swojemu programowi wspierającemu polską turystykę pokazuje jak niezwykłe miejsca można odwiedzić w naszym kraju. Obecne ograniczenia mogą być jednocześnie szansą, aby dać się oczarować tym wszystkim, co oferuje Polska. A jest z czego wybierać. Serdecznie zachęcam do odkrywania uroków rodzimej turystyki – mówi Jan Godłowski, dyrektor Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka.
Oprócz atrakcji turystycznych w Małopolsce, programem objęto obiekty na Mazowszu. Jednym z nich jest Muzeum Łazienki Królewskie, które znajduje się w czołówce najbardziej odwiedzanych muzeów w Polsce zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego.
– Niezależnie od tego, jak zmieniły się warunki udostępniania muzeów zwiedzającym, dbamy o to, aby nasi goście mieli zapewniony kontakt z kulturą. W okresie ograniczeń związanych z epidemią, proponujemy obcowanie z historią i sztuką w otoczeniu przyrody. Zapraszamy nie tylko do pięknych, historycznych ogrodów, lecz także do cennych zabytków klasycystycznej architektury, w których eksponowane są królewskie kolekcje obrazów, rzeźby i grafiki – mówi prof. Zbigniew Wawer, dyrektor Muzeum Łazienki Królewskie.