„Jeżdżę bezpiecznie z PZU” – dedykowana aplikacja w GG

PZU we współpracy z GG Network S.A., producentem popularnego komunikatora GG wykorzystał w internetowym konkursie „Jeżdżę bezpiecznie z PZU”aplikację przygotowaną specjalnie na komunikator (w wersji GG na komputer i wersji GG na przeglądarkę). Aplikację zainstalowano ponad 100 tysięcy razy!
O autorze
1 min czytania 2013-05-23

W dniach 6 marca-10 kwietnia br. PZU przeprowadził w Internecie konkurs dla użytkowników pod hasłem „Jeżdżę bezpiecznie z PZU”. Głównym celem było promowanie bezpiecznych zachowań na drodze oraz uświadomienie młodym kierowcom ich ograniczeń.

Zadaniem uczestników było zdanie wirtualnego testu, czyli „przejazd przez miasto” w ramach gry flash oraz wykonanie równocześnie kilku zadań. Konkurs w formie gry multimedialnej adresowany był do młodych kierowców w grupie wiekowej 18-35 lat i przeprowadzony został m.in. w platformie GG.

Zespół programistów GG Network przygotował od podstaw nową aplikację na GG i odpowiadał za opracowanie gier. Za obsługę Klienta odpowiadało Biuro Reklamy

Grupy Allegro i GG Network. Wszystkie prace graficzne przy aplikacji i przy kreacjach reklamowych wykonane zostały przez grafików Biura Reklamy Grupy Allegro i GG Network po konsultacji i akceptacji klienta.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 W ramach współpracy z PZU stworzono wielozadaniową grę, w którą można było zagrać indywidualnie i drużynowo. Użytkownicy wykonywali zadania w pojedynkę, ale do wyniku końcowego zbierano również punkty całej drużyny. Zadania były zróżnicowane i sprawdzały różne umiejętności związane z prowadzeniem auta: koncentracje na wielu zadaniach równocześnie, refleks, wiedzę o przepisach i umiejętność skupienia uwagi.

„Przejazd samochodem” przez miasto sprawdzał możliwość koncentrowania się na wielu zadaniach równocześnie: refleksomierz sprawdzał refleks użytkowników, quiz weryfikował ich wiedzę na temat przepisów ruchu drogowego, z kolei test koncentracji wymagał bezbłędnego przepisania jak największej liczby wyrazów w ciągu jednej minuty.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przy okazji konkursu udostępniono użytkownikom materiały tekstowe i video pokazujące inicjatywy, w jakie zaangażowany jest PZU oraz jak firma pracuje nad poprawą bezpieczeństwa na polskich drogach.Dodatkowo użytkownicy aplikacji PZU w GG mieli do swojej dyspozycji CZAT.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rozpoczynając rozmowę z numerem bota GG:102102 mogli dołączyć do jednego z czterech pokoi tematycznych i porozmawiać z innymi uczestnikami zabawy na tematy dotyczące między innymi bezpieczeństwa na drodze oraz samego konkursu.

 Aplikację PZU w GG zainstalowano ponad 100 000 razy, co jest rekordową liczbą i potwierdza atrakcyjność takiej formy edukacji poprzez zabawę. Kampania promująca akcję trafiła do 5,3 mln UU (unikalni użytkownicy), zanotowała 142 mln PV (odsłon) w komunikatorze GG. Kampania została przeprowadzona także na stronach www serwisów otomoto.pl i gadu-gadu.pl: 1,5 mln UU, 4,9 mln PV. Łączny zasięg kampanii to 6 mln UU, 150 mln PV oraz ponad 100 000 instalacji aplikacji.