„Weź się w garść!”. „Wyjdź do ludzi”. „Inni mają gorzej”. To przykładowe sformułowania kierowane do osób chorych na depresję. Choć z założenia mają pomóc, ich skutek jest odwrotny. Właśnie ten problem porusza kampania prowadzona pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję”.
To kolejna odsłona kampanii „Depresja. Rozumiesz – pomagasz”, realizowanej przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia. Celem działań jest upowszechnianie wiedzy na temat depresji, jej objawów, a także możliwości leczenia. Tym razem w kampanii poruszona została kwestia języka wykorzystywanego w komunikacji z osobami cierpiącymi na tę chorobę.
Zobacz również
Agencja odpowiada za całą kampanię – od koncepcji, po produkcję oraz prowadzenie działań reklamowych i PR. W ramach kampanii powstały m.in. trzy spoty telewizyjne w reżyserii Antoniego Ferencego. Każdy z nich prezentuje codziennie sytuacje z życia osób zmagających się z depresją: matka z dorosłą córką, która niedawno urodziła dziecko (w tych rolach Małgorzata Hajewska-Krzysztofik oraz Zofia Wichłacz), ojciec z nastoletnim synem (Maurycy Antonik i Adam Woronowicz), starsze małżeństwo (Jadwiga Jankowska-Cieślak oraz Marian Dziędziel).
Dzięki doskonałej grze aktorskiej można niemalże poczuć emocje towarzyszące osobom chorym na depresję. Proste sceny pokazują, w jaki sposób zmienić zły język na dobry, a tym samym wesprzeć chorującego na depresję.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Spoty powstały we współpracy ze studiem filmowym Orient Film. Poza spotami wideo powstały także spoty radiowe, nowa odsłona strony internetowej z translatorem mowy, prowadzone są działania reklamowe w Internecie, telewizji i radiu. Kampania trwa do końca 2020 roku. Więcej informacji na temat kampanii na stronie www.wyleczdepresje.pl
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt zrealizowany ze środków finansowych będących w dyspozycji Ministra Zdrowia w ramach programu pn. Program Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020.