Covid-19 zwiększył zapotrzebowanie na bezpieczne rozwiązania w handlu internetowym na całym świecie. Obecnie coraz więcej konsumentów i firm wybiera płatności cyfrowe jako najlepszy sposób na zarządzanie codziennymi wydatkami. Ponad 75% płatności Visa w Europie realizowanych jest w sposób zbliżeniowy, natomiast w czerwcu 2020 roku transakcje w obszarze e-commerce w dwudziestu krajach europejskich wzrosły o 25 proc. r/r.
– W dzisiejszym świecie możliwość płacenia cyfrowo i bezgotówkowo w sklepie stacjonarnym, w internecie czy przez aplikację nie jest już po prostu wygodą, lecz stała się koniecznością. Jako wiodąca marka płatnicza dążymy do tego, aby zapewnić konsumentom i firmom dostęp do bezpiecznych płatności w obszarze e-commerce, bez względu na miejsce pobytu czy posiadane urządzenie mobilne. Nasze partnerstwo z Vipps umożliwi współpracującym z nami bankom opracowanie i tworzenie łatwych w obsłudze produktów płatniczych i portfeli cyfrowych. Dzięki temu będą oni w stanie odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie na płatności zbliżeniowe, internetowe i mobilne – powiedział Antony Cahill, managing director European Regions w Visa.
Zobacz również
Vipps jest operatorem norweskiego systemu płatniczego, opartego na aplikacji płatniczej, dzięki której jednym przyciskiem można dokonywać płatności, a także wysyłać i otrzymywać pieniądze. Od czasu debiutu w 2015 roku Vipps osiągnął udział w rynku na poziomie 85 proc., zyskując w Norwegii 3,7 miliona użytkowników. Na przestrzeni ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych przez Vipps wzrosła w Norwegii o 145 proc.
– Nasza strategia międzynarodowego wzrostu opiera się na współpracy. Visa jest światowym liderem w obszarze płatności cyfrowych, a Vipps stworzył wspieraną przez banki aplikację, która odniosła niespotykany sukces – wierzymy, że nasze partnerstwo może zdziałać cuda. Dzięki tej współpracy banki zyskają możliwość oferowania bardziej inteligentnych i prostych usług płatności cyfrowych dla klientów w Europie i poza nią. Wspólnie z Visa będziemy wykorzystywać dobre praktyki, specjalistyczną wiedzę i doświadczenie, aby tworzyć usługi, które wzbudzą entuzjazm dzięki swojej niezrównanej prostocie – powiedział Rune Garborg, CEO, Vipps.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce