POKATO to darmowy serwis ogłoszeniowy, który umożliwia użytkownikom kupno, sprzedaż, oraz wymianę produktów i usług w 18 kategoriach. Zasady publikacji ofert są jasne i przejrzyste, a liczba zamieszczanych ogłoszeń nie podlega żadnym limitom. Obok popularnych działów takich jak: motoryzacja, praca czy nieruchomości są też kategorie „Oddam za darmo” czy „Okazje i Promocje”, które użytkownicy portalu chętnie odwiedzają.
Serwis, który znajduje się pod adresem www.pokato.pl, został uruchomiony 10 września 2019 r. Wraz z jego startem rozpoczęła się intensywna kampania internetowa z obejmująca różne kanały online: Facebook, Instagram, YouTube oraz Google. Jeszcze przed końcem roku wystartowała kampania telewizyjna – głównie z wykorzystaniem stacji tematycznych i informacyjnych, a także na platformach VOD takich jak Player czy Ipla. W efekcie rozpoznawalność serwisu, a także liczba zarejestrowanych użytkowników rosła z dnia na dzień.
Zobacz również
– Ostatnie dwanaście miesięcy solidnie i konsekwentnie pracowaliśmy nad rozwojem portalu, a najcenniejsze uwagi i podpowiedzi dawali nam nasi użytkownicy. To dzięki nim POKATO jest usługą, która odpowiada potrzebom zarówno sprzedawców, jak i kupujących – przekonuje Kamil Magryta, prezes Grupy WEB, która jest właścicielem serwisu POKATO.
Wsłuchując się w oczekiwania użytkowników, POKATO wdrożyło system, który umożliwia masowy import ogłoszeń z Allegro. Sprzedawcy korzystający z tej platformy, mogą w prosty sposób opublikować oferty z Allegro na POKATO. Jest to wygodne i bezpłatne rozwiązanie, które pozwala na dotarcie do szerszej grupy klientów. Wcześniej zintegrowano serwis z portalami, z których na co dzień korzystają firmy z branż nieruchomości oraz motoryzacji. POKATO pozwala także na wysyłkę przesyłek bezpośrednio do odbiorcy. Współpraca z serwisem Furgonetka ma ułatwić i usprawnić finalizację transakcji między sprzedawcą, a kupującym.
Pracując nad rozpoznawalnością marki, POKATO podjęło szereg działań o charakterze sponsoringowym. Serwis na znak solidarności ze zniszczoną pożarami Australią zaadoptował wirtualnie koalę i zaopiekował się Kangurem Roo z poznańskiego Zoo. POKATO wykorzystało też postać brand hero kampanii tj. Mistrza Pokato, by wesprzeć promocyjnie organizowane wydarzenia sportowe. Przez ostatni rok serwis był także wsparciem dla zawodników walczących w KSW, sponsorował m.in. Macieja Kazieczko czy Normana Parke.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Świętując swoje pierwsze urodziny, POKATO nawiązało współpracę z poznańskim grafikiem Maciejem Mazurkiem – autorem bloga Zuch Rysuje. Okolicznościowy rysunek, który powstanie z tej okazji będzie wykorzystany m.in. przy produkcji gadżetów promujących serwis.
Słuchaj podcastu NowyMarketing