Wyróżniona kampania powstała na zlecenie firmy Capgemini, zatrudniającej tysiące pracowników w różnym wieku, różnej narodowości, wyznania czy orientacji seksualnej. Głównym celem kampanii AmongOthers było przekonanie pracowników, że z owej różnorodności płyną same korzyści.
Zadaniem Fabryki Komunikacji Społecznej było przygotowanie strategii, koncepcji kreatywnej oraz produkcja wszystkich elementów. Przygotowano m.in. kilka filmów pokazujących rozmowy DWÓCH pozornie zupełnie różnych osób. Naprzeciwko siebie usiedli reprezentanci pokolenia X i Y, Polacy i obcokrajowcy, dzietni i bezdzietni, pracownicy IT i humaniści oraz juniorzy i team leaderzy. Uczestnicy najpierw odpowiadali na pytania wymyślone przez pracowników Capgemini, a następnie razem wykonywali zadanie, wymagające od nich ścisłej współpracy.
Zobacz również
W ten sposób pokazano, że dzięki różnorodności wszyscy mogą się uczyć od siebie nawzajem i odkrywać swój potencjał. Choć początkowo bohaterzy filmów wydawali się bardzo różni, podczas rozmów odkrywali, jak wiele ich łączy. Pointą kampanii są słowa lektora: „W Capgemini chcemy się poznawać, rozmawiać i rozumieć. Dzięki temu stajemy się lepsi, mądrzejsi, ciekawsi. Różnorodność to nie przeszkoda – to nasza siła”.
Uzupełnieniem filmów są plakaty wywieszane w oddziałach Capgemini oraz kolorowe wlepki, rozklejane w różnych miejscach biura.
Kampania wystartowała 12 maja 2020 roku, filmy publikowane są co tydzień na profilu CapGemini Polska na YouTubie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing