Poznajmy się lepiej – wspólna akcja Zachęty, MSN i CSW

Kim są odwiedzający muzea i galerie? Dlaczego do nich chodzą i co mówią o nich swoim znajomym? Mają 5 czy 85 lat? Wszystko, co chcielibyście o bywalcach i bywalczyniach instytucji kultury wiedzieć, ale boicie się zapytać, będzie niebawem jasne.
O autorze
1 min czytania 2020-09-24

Trzy stołeczne instytucje kultury: Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie wspólnie realizują szóstą odsłonę pionierskiego badania publiczności Poznajmy się lepiej.

Odwiedzający będą zapraszani do podzielenia się opiniami o oglądanych wystawach oraz o instytucjach jako takich. Wyniki badania będą źródłem bezcennej wiedzy dla wszystkich osób pracujących w instytucjach zajmujących się sztuką w całym kraju. Projekt badawczy Poznajmy się lepiej! od 4 lat realizowany jest wspólnie przez trzy warszawskie instytucje. Partnerem merytorycznym badania jest Kolektyw Badawczy. Wyniki poprzednich 5 etapów badania każdorazowo były ze sobą zestawiane i analizowane; staną się także dodatkowym punktem odniesienia dla zaplanowanej właśnie 6. fali badania.

– Chcemy ze sobą współpracować, bo jesteśmy przekonani, że razem dowiemy się więcej. Traktujemy się partnersko, dzielimy się wynikami – mówi Michalina Musielik-Wypych z Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki

– Dzięki ankietom możemy podtrzymać kontakt z widownią. Anonimowość ankiet pozwala nam zebrać szczere opinie, dzięki którym wiemy, jak projektować i rozwijać działania wokół sztuki współczesnej w naszych instytucjach – dodaje Julian Tomala z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak przebiega badanie? To proste: w nadchodzących tygodniach w każdej z trzech stołecznych instytucji na odwiedzających czekać będzie krótka ankieta do wypełnienia drogą elektroniczną lub online. Ankiety – wersji papierowej lub elektronicznej – znajdować się będą w specjalnie wyznaczonych miejscach, usytuowanych w pobliżu przestrzeni wystawienniczych. W każdej z instytucji będą też pracownicy odpowiadający na ewentualne pytania osób biorących w badaniu. Badanie rozpocznie się we wszystkich instytucjach 3 października 2020.

Projekt badawczy Poznajmy się lepiej! jest inicjatywą pracowników i pracowniczek trzech zaangażowanych w niego instytucji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Wiedza, którą zyskujemy dzięki badaniu, jest dla nas punktem wyjścia w myśleniu o ofercie edukacyjnej czy planach komunikacyjnych naszych instytucji. Jesteśmy wdzięczni odwiedzającym, że chcą dzielić się z nami swoimi wrażeniami z wizyt u nas – podsumowuje Marta Skowrońska-Markiewicz z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się