Prawie 150 ekspertów zasiadających w 9 grupach jurorskich wybrało te kampanie i rozwiązania marketingowe, które zasługują na nominację do nagrody Effie Awards. Jury pod przewodnictwem Tomasza Suchańskiego, prezesa zarządu i dyrektora generalnego Żabka Polska, oceniło zgłoszenia w 24 kategoriach.
Wśród agencji reklamowych najwięcej nominacji otrzymał Isobar (7), DDB Warszawa i McCann Worldgroup – po 6 oraz Gong i Publicis po 5.
Zobacz również
13 nominacji zdobyła agencja mediowa Wavemaker, kolejne dwie OMD i Starcom po 8 i Spark Foundry – 7.
Najwięcej nominacji spośród marketerów otrzymali: McDonald’s (5), IKEA, ING Bank Śląski oraz Philips (po 4) i po 3 Maspex, Nestlé i Škoda.
Wśród tegorocznych nominowanych jest wielu debiutantów. Po raz pierwszy w historii konkursu Effie Poland znalazły się takie firmy jak: Aldi, Decathlon, Fundacja Podzielmy się, Innogy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Nesperta (Semilac), Porsche, Provident, Rankomat, Recordati, Storytel, Vitkac, Wonga.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Największą zaś popularnością cieszyła się nowa kategoria „React&Sustain”. Dla przypomnienia, nowa kategoria została stworzona z myślą o działaniach, których celem była obrona pozycji biznesowej i/lub reakcja na nieoczekiwane okoliczności biznesowe lub pozabiznesowe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nagrodzonych poznamy 16 listopada podczas gali. Więcej szczegółów wkrótce.
Pełna lista nominowanych dostępna jest na stronie.