Facebook wprowadza nowe narzędzia dla administratorów grup

Podczas konferencji Facebook Communities Summit, Facebook przedstawił najnowsze aktualizacje produktów i zasobów edukacyjnych dla administratorów grup i liderów społeczności.
O autorze
1 min czytania 2020-10-02

Bezpieczeństwo społeczności i zrzeszonych w nich osób jest dla Facebooka priorytetem. Dlatego niedawno firma wprowadziła zmiany, które mają ograniczyć szkodliwe treści i dezinformację, a teraz przedstawia najnowsze narzędzia i programy, które ułatwią społecznościom nawiązywanie kontaktów.

Więcej narzędzi dla administratorów grup 

Administratorzy pełnią kluczową rolę w każdej grupie, niezależnie od tego, czy jest ona publiczna, czy prywatna. W tworzeniu i prowadzeniu społeczności na Facebooku na całym świecie aktywnie uczestniczy 70 mln ludzi. Nowe narzędzia pomogą im zarządzać grupami w bardziej efektywny sposób. 

  • Asystent administratora: możliwość ustawienia reguł, które pomogą moderować posty w grupie. Dla przykładu: opcja odrzucania postów zawierających pewne słowa kluczowe lub posty osób, które od dawna nie były aktywne w grupie, albo których posty były zgłaszane w przeszłości. 
  • Nowe tematy: opcja porządkowania treści według tematów za pomocą hasztagów oraz przypięcia wybranego tematu. 
  • Materiały powiązane z marką w grupach publicznych: Menedżer współpracy z markami pozwalający administratorom grup publicznych nawiązywać kontakt i podejmować współpracę z firmami, które chcą promować swoje produkty i usługi.
  • Certyfikacja w zakresie zarządzania społecznością: kurs online dla administratorów na temat rozwijania społeczności, obejmującym ustalony program nauczania i egzamin.

Nowe sposoby aktywizowania członków społeczności 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Facebook wprowadza także nowe funkcje w obrębie grup, które pomogą administratorom  zachęcać członków społeczności do dyskusji.

  • Czaty: możliwość otwierania konwersacji w grupie i dołączania do nich w czasie rzeczywistym.
  • Nowy format posta: nowy typ współtworzonego posta, w którym można udostępnić zdjęcia na określony temat i przeglądać odpowiedzi użytkowników.  
  • Pytania i odpowiedzi: funkcja dla administratorów, pozwalająca im organizować sesje pytań i odpowiedzi w formie postów tekstowych, w których członkowie społeczności mogą łatwo uczestniczyć.
  • Dostosowanie profilu w grupach: funkcja umożliwiająca dopasowanie wyglądu swojego profilu do różnych grup, przez ustawienie niestandardowego zdjęcia profilowego i udostępnienia informacji istotnych dla danej społeczności.

Wyszukiwanie konwersacji w grupach publicznych i dołączanie do nich

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Oprócz wprowadzenia usprawnień dla administratorów, Facebook ułatwi również wyszukiwanie konwersacji w grupach publicznych i umożliwi czytanie i komentowanie zamieszczonych w nich postów, bez konieczności dołączania do grupy. W ten sposób odkrywanie nowych społeczności na Facebooku stanie się jeszcze prostsze.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się