Zadaniem uczestników programu, jak co roku, jest zebranie jak największej liczby butelek PET, które następnie trafią do recyklingu. Uczestnikami projektu mogą zostać przedszkola i szkoły podstawowe z powiatu włocławskiego i Gminy Miasta Włocławek. Celem przedsięwzięcia jest oczywiście edukacja dzieci i młodzieży w zakresie ekologii.
Tegoroczna akcja została podzielona na kilka etapów. Od 28 września do 9 października przedszkola i szkoły podstawowe mają czas na składanie deklaracji uczestnictwa w projekcie. Kolejno przedszkolaki i uczniowie, biorący udział w akcji, zbierają jak największą liczbę butelek PET – mają na to czas do 6 listopada. Odbiór butelek wraz z protokołami nastąpi w dniach między 9 a 20 listopada.
Zobacz również
-– ANWIL to spółka odpowiedzialna za środowisko, w którym funkcjonuje. Zawsze chętnie inicjujemy i włączamy się w akcje, które służą zarówno edukacji ekologicznej, jak również realnie przyczyniają się do poprawy jakości środowiska. Projekt „Drzewko za butelkę” ma już 18-letnią tradycję, a jego założenia niezmiennie wpisują się w wartości naszej spółki. Zaangażowanie młodych ekologów jest dla nas siłą napędową i dowodem na to, że naprawdę warto im w tym pomagać – powiedziała Agnieszka Żyro, prezes Zarządu ANWIL S.A.
Na uczestników ekologicznej zabawy, oprócz symbolicznych sadzonek drzewek, czekają również cenne nagrody. Przedszkola i szkoły podstawowe, które zbiorą najwięcej butelek typu PET, otrzymają w ramach istniejących kategorii konkursowych nagrody finansowe – 3000 zł za I miejsce, 2000 zł za II miejsce oraz 1000 zł za III miejsce. Zgodnie z ideą akcji, odbiorca nagrody pieniężnej zobowiązany jest do przeznaczenia jej na cel związany z edukacją ekologiczną, np. wycieczki czy warsztaty. Cenne upominki rzeczowe trafią również w ręce najaktywniejszych małych ekologów.
Chemiczna spółka z Włocławka do włączenia się do akcji zachęca nie tylko najmłodszych, ale również swoich pracowników. Zespół ANWILU będzie tworzyć wydziałowe i biurowe drużyny, które wybiorą z listy placówkę edukacyjną (przedszkole/szkołę podstawową), na rzecz której będą zbierać butelki.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Drzewko za butelkę” to ogólnopolska akcja zainicjowana w 2003 r. przez firmy chemiczne, uczestniczące w międzynarodowym programie „Odpowiedzialność i Troska”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing