Akcja „Buy Back” ruszy 24 listopada br. i potrwa do 3 grudnia. Ma być realizowana w 27 krajach na całym świecie, lecz na tę chwilę nie wiadomo dokładnie, o które państwa chodzi.
W ramach inicjatywy sieć odkupi od klientów meble, których już nie używają. W zamian za to, IKEA będzie rozdawać bony zakupowe do wydania w sklepach marki – co istotne, nie będą one miały daty ważności, aby zachęcić klientów do wydania ich nie na siłę, a w momencie, gdy naprawdę będą czegoś potrzebowali.
Zobacz również
Wysokość bonu będzie zależała od stanu mebla – gdy będą one bez żadnych zadrapań, wówczas klienci otrzymają talon o wartości 50% ceny pierwotnej zwracanego produktu. Natomiast za lekko zużyte meble sieć rozda bony o wartości 40% i 30% ceny artykułu.
Natomiast w przypadku tych mebli, które będą bardzo zniszczone albo nie da się ich w żaden sposób naprawić, IKEA podda je recyklingowi, lub przekaże na cele charytatywne.
Nieprzypadkowo akcja „Buy Back” ruszy tuż przed tegorocznym Black Friday – sieć bowiem chce zachęcić klientów do powstrzymania się od bezmyślnego kupowania produktów, których tak naprawdę nie potrzebują.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W Czarny Piątek, kiedy większość zakupów jest spontaniczna i impulsywna, IKEA chce zwrócić uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów. W tym celu marka stworzyła kolekcję „Przyda się”, która przypomina o rzeczach odłożonych i zapomnianych, bo może „kiedyś się przydadzą”.
PS2
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
PS3
Chiński oddział sieci IKEA zaprezentował niedawno nową, proekologiczną kampanię, w której marka daje drugie życie plastikowym butelkom i tworzy z nich zasłony Gunrid.