W nowej platformie odbiorca ma wygodny i intuicyjny dostęp do całego contentu tworzonego przez portal newonce.net i internetowe newonce.radio w jednym miejscu. Mowa tutaj o treściach pisanych, wideo, podcastach i radiu live.
– Bez wytchnienia tworzymy ogromne ilości contentu, w skali miesiąca są to setki artykułów i godzin podcastów oraz dziesiątki materiałów wideo. Zainteresowany ich konsumpcją odbiorca musiał dotychczas odwiedzać różne miejsca. „Nowy newonce” to przede wszystkim wygoda – wygoda dostępu do treści i ich porządkowania na własny użytek – mówi Michał Michalski, CEO newonce.media
Zobacz również
Użytkownicy, którzy zdecydują się na założenie darmowego konta, mają możliwość personalizowania feedu treści pod kątem własnych zainteresowań, obserwowania ulubionych audycji, redaktorów czy autorów podcastów, mogą również zapisywać wybrane materiały na później. Zalogowani użytkownicy mają również możliwość wyboru trybu wyświetlania – dark mode lub light mode – oraz komentowania pozycji z bazy muzycznej. Ta ostatnia funkcjonalność to kolejna nowość. Baza muzyczna składa się z ponad 10 milionów rekordów (artystów i wydawnictw) oraz jest stale uzupełniana o bieżące wydania.
Platforma powstała w partnerstwie z EL Passion – agencją tworzącą produkty cyfrowe, która specjalizuje się w projektowaniu UX/UI oraz tworzeniu niestandardowych aplikacji mobilnych i internetowych.
– Wymyślona przez nas platforma zakładała zbudowanie złożonego i uniwersalnego rozwiązania, zintegrowanego z kilkoma zewnętrznymi bazami danych. „Pod maską” musiało wydarzyć się naprawdę sporo – od migracji ponad 7000 jednostek contentowych z dotychczasowych serwisów, przez integrację z platformą do nadawania radia i naszym hubem podcastowym, aż po zautomatyzowanie budowy bazy muzycznej oraz powiązanie tych rekordów z wcześniej wspomnianymi treściami (artykuły, podcasty, wideo). Dzięki wypracowanemu razem z EL Passion agile’owemu podejściu do budowania produktu, możemy sprawnie dalej rozwijać to medium i już w następnych tygodniach wypuszczać w świat kolejne funkcjonalności, zaplanowane na naszej roadmapie – komentuje Maciej Orłowski, product owner newonce odpowiedzialny za projekt nowej platformy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Portal newonce.net i internetowe newonce.radio łączą się w jeden organizm, natomiast każde z mediów zachowuje swoje kanały social media (łącznie ponad 120 000 fanów na Facebooku i 120 000 śledzących na Instagramie). Partnerem strategicznym platformy jest marka Samsung, która obecna jest w kanałach newonce jako mecenas audycji radiowych (m.in. programu „Tygodnik” Agnieszki Szydłowskiej) i działań contentowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Partnerstwo Samsung i newonce to efekt wyznawania podobnych wartości. Taka współpraca pozwala nam wspólnie zmieniać zastany porządek, a to lubimy bardzo. Platforma newonce to coś, czego jeszcze na taką skalę nie było na polskim rynku, mocno kibicujemy takim pionierskim pomysłom – powiedziała Magdalena Sielachowicz-Nowakowska, head of marketing, Samsung.
Bliźniacza platforma powstaje dla newonce.sport (portal sportowy, który wystartował w styczniu tego roku), jej premiera przewidziana jest na koniec listopada.
Artykuł powstał przy współpracy z newonce.media.