Kapituła konkursowa Global Search Awards ocenia najlepsze kampanie obejmujące content marketing, SEO i reklamy PPC z całego świata. W tym roku nagrody przyznano w 40 kategoriach. Jedną z nich była Best Low Budget Campaign SEO, w której bezkonkurencyjna okazała się Grupa TENSE realizująca kampanię pozycjonowania serwisu alecco.pl – poświęconego urodzie oraz zdrowiu. Jak podkreśla prezes zarządu Grupy TENSE – Michał Więcław, nagroda nie jest dziełem przypadku, ponieważ firma regularnie zdobywa prestiżowe wyróżnienia.
– Na swoim koncie mamy m.in. Gazelę Biznesu, Diament Forbesa oraz wiele innych wyróżnień potwierdzających naszą pozycję na rynku SEO/SEM. Global Search Awards, będąca jedną z najważniejszych branżowych nagród, to kolejny dowód skuteczności naszych specjalistów. To właśnie oni od ponad 10 lat konsekwentnie pracują na sukcesy klientów z różnych obszarów biznesu – mówi Michał Więcław.
Zobacz również
Konkretny cel, spektakularny efekt
Współpraca pomiędzy allecco.pl a Grupą TENSE rozpoczęła się w kwietniu 2019 roku. Priorytetem właścicieli było zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania na najważniejsze słowa kluczowe, a także wzrost ruchu w serwisie. Odpowiednio zaprojektowana i właściwie przeprowadzona kampania SEO przyniosła spektakularne efekty w postaci:
- intensyfikacji ruchu na stronie o ponad 400%,
- zwiększenia obecności fraz w TOP10 o 935%.
Branża zauważyła znakomite rezultaty kampanii, co – jak podkreśla odpowiedzialny za optymalizację allecco.pl – Norbert Zbylut, starszy specjalista SEO w Grupie TENSE, stanowi ogromne wyróżnienie dla całego zespołu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Sukces kampanii SEO to przede wszystkim odpowiednia współpraca na linii klient-agencja. Dzięki temu, że zleceniodawca pozwala nam działać i wdrażać w życie wypracowane rozwiązania, pozycjonowanie oraz optymalizacja serwisu przynoszą tak doskonałe efekty. Niezbędne są także odpowiednie planowanie wraz z synergią działań, które przekładają się na realne zyski klienta – mówi Norbert Zbylut.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przy współpracy z allecco.pl Norbert był odpowiedzialny m.in. za:
- budowę i rozwój profilu linkowego strony,
- optymalizację crawl budget,
- zamieszczenie w serwisie unikalnych treści.
eCPC – jak modelowo rozliczać kampanię SEO
Doświadczenie, które na przestrzeni dekady zdobyli eksperci z Grupy TENSE przy obsłudze ponad dwóch tysięcy klientów, zaowocowało wypracowaniem przez firmę autorskiego modelu rozliczeń – eCPC. Za jego największe zalety, Hugon Szulczewski, manager działu handlowego Grupy TENSE, uważa przejrzystość i pełną mierzalność.
– Model eCPC jest w stu procentach policzalny. Klient płaci w nim za realną korzyść z usług SEO, którą w tym przypadku stanowi zwiększenie ruchu na jego stronie internetowej. Zleceniodawcom pozwala to rozliczać się za konkretny efekt biznesowy – zwiększenie liczby sesji organicznych w sklepie internetowym – mówi Hugon Szulczewski.
Rozliczenie w modelu eCPC znacznie minimalizuje ryzyko ze strony klienta, który płaci za wartościowy ruch pozyskany do jego serwisu, a nie za pozycje fraz w wyszukiwarce. W czterech słowach ten model można określić jako:
- elastyczny – specjalista SEO swobodnie modyfikuje liczbę i rodzaj słów kluczowych w zależności od istotnych czynników (np. aktualnych trendów czy sezonowości poszczególnych produktów),
- estymacyjny – pozycjonerowi „opłaca” się poszukiwanie coraz skuteczniejszych rozwiązań generujących ruch na stronę internetową. W tym modelu wygrywają wszyscy: agencja zarabia dzięki wzrostowi ruchu, a klient otrzymuje realną korzyść – przyrost liczby użytkowników odwiedzających jego witrynę,
- energetyczny – ponieważ skłania do nieustannego poszukiwania sposobów na budowę popularności i widoczności marek w sieci,
- ewolucyjny – zakładający ciągłą interakcję klienta z agencją, monitorowanie rezultatów oraz poszukiwanie nowych kierunków rozwoju serwisu internetowego.
Mistrzowie świata SEO nie zwalniają tempa
Grupa TENSE to agencja marketingu online, która od 2009 roku zajmuje się szeroko rozumianą promocją firm w sieci. Jako jedna z nielicznych agencji marketingowych dysponuje certyfikatem Google PREMIER Partner potwierdzającym najwyższą jakość realizowanych kampanii oraz ekspercką wiedzę i doświadczenie zatrudnianych specjalistów.
Domeną agencji jest pozycjonowanie i optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jednak poznańska agencja interaktywna oferuje swoim klientom szereg dodatkowych działań, w tym m.in.: prowadzenie kampanii reklamowych PPC, a także content marketing. Wszystkie usługi stanowią odpowiedź na potrzeby zarówno firm z sektora MŚP, jak i największych przedsiębiorstw rywalizujących o klientów na krajowych oraz międzynarodowych rynkach.
Potwierdzeniem pozycji Grupy TENSE w branży SEO i właściwego kierunku jej rozwoju jest stała obecność w prestiżowych rankingach Deloitte (2016, 2017, 2018), a także Financial Times (2018, 2019) – obejmujących najszybciej rozwijające się firmy Europy Centralnej. W 2018 i 2019 roku agencja była laureatem Gazeli Biznesu, a w 2020 roku otrzymała również Diament Miesięcznika Forbes oraz nagrodę MADE IN POLAND. Od 2019 roku Grupa TENSE jest częścią koncernu Bauer Media Group.