Rusza kolejna edycja programu „Zdrowo jeść” Fundacji Tesco

Rusza kolejna edycja programu „Zdrowo jeść”, realizowanego przez Fundację Tesco. Jego celem jest edukacja dotycząca zdrowego odżywiania, nauka przygotowywania posiłków oraz wsparcie w finansowaniu pełnowartościowych dań dla podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
O autorze
2 min czytania 2020-10-29

Dziewiąta edycja Ogólnopolskiego Programu Dożywiania Potrzebujących Dzieci „Zdrowo jeść” rozpocznie się już w listopadzie 2020 r. i obejmie podopiecznych 21 placówek Towarzystwa Przyjaciół Dzieci. Finał projektu planowany jest na wrzesień 2021 r. W poprzednim roku pomoc dotarła do 687 dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych zjawiskiem wykluczenia społecznego oraz niedożywieniem. Sfinansowano ponad 100 000 posiłków.

Działania podejmowane w ramach akcji skierowane są na pomoc socjalną i edukację, a każda z placówek biorących udział w programie otrzymuje od Fundacji Tesco dotację. Otrzymane środki przeznaczane są na zakup żywności lub niezbędnego wyposażenia kuchennego, umożliwiającego higieniczne i estetyczne przygotowanie posiłków.

Ważnym elementem programu „Zdrowo jeść” jest także edukacja. Uczestnicy programu biorą aktywny udział w szeregu działań umożliwiających im zdobycie praktycznej wiedzy na temat racjonalnego żywienia i niemarnowania żywności – począwszy od czynnego zaangażowania w komponowanie jadłospisu, poprzez zakupy, aż po przygotowanie posiłków.

W nowej edycji, aby sprostać wyzwaniom, jakie niesie za sobą pandemia COVID-19 oraz biorąc pod uwagę decyzję o czasowym zawieszeniu stacjonarnej działalności niektórych placówek Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, Fundacja Tesco umożliwi wykorzystanie środków finansowych na przygotowanie paczek żywnościowych dla rodzin podopiecznych, którzy na co dzień korzystali z posiłków wydawanych w placówkach. Podobne rozwiązanie wdrożono na wiosnę przy pierwszej fali zachorowań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Zgodnie z opublikowanymi w czerwcu br. danymi GUS z problemem skrajnego ubóstwa wciąż boryka się blisko 5% dzieci i młodzieży poniżej 18 roku życia. To zdecydowanie za dużo. W tym roku już po raz kolejny podejmujemy aktywne działania mające na celu walkę z niedożywieniem najmłodszych, uwzględniając także specjalną sytuację związaną z pandemią koronawirusa. Wiosną tego roku, w ciągu trzech miesięcy, w których placówki TPD były zamknięte w związku z COVID-19, przekazaliśmy środki na sfinansowanie 1 374 paczek żywnościowych. Kolejna fala pandemii nie pokrzyżuje naszych planów. Już wkrótce pierwsze paczki trafią do podopiecznych TPD. Mamy też nadzieję, że gdy tylko sytuacja się ustabilizuje, dzieci będą mogły wrócić do placówek i jadania zdrowych posiłków przygotowywanych przez siebie i swoich opiekunów – mówi Daria Kulińska, prezeska Fundacji Tesco.

– Cieszę się bardzo, że rusza kolejna edycja programu „Zdrowo jeść” mimo bardzo trudnej sytuacji, w jakiej, w związku z COVID-19, znalazł się nasz kraj, a co za tym idzie nasi podopieczni i ich rodziny. Dla dzieci niezwykle istotne jest poczucie, że odpowiedzialni za nie dorośli radzą sobie z trudnościami. Część z naszych placówek na mocy decyzji poszczególnych wojewodów musi zmienić działalność ze stacjonarnej na zdalną, dlatego bardzo ważna jest dla nas decyzja Fundacji Tesco o przygotowywaniu paczek żywnościowych dla rodzin dzieci będących pod opieką TPD. Myślę, że w tym trudnym dla wszystkich czasie musimy dbać szczególnie o dzieci, a także o to co jedzą, bo dzięki temu zyskają odporność i zdrowie – mówi Jolanta Szklarska, dyrektor Biura Zarządu Głównego Towarzystwa Przyjaciół Dzieci.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ciągu ośmiu lat Fundacja Tesco, przy strategicznym partnerstwie Towarzystwa Przyjaciół Dzieci, ufundowała prawie 1,2 mln posiłków dla 6 769 dzieci. Łączna kwota, która została przekazana na ten cel wyniosła ponad 2,8 mln złotych. Projekt finansowany jest w głównej mierze ze środków pochodzących ze zbiórki publicznej prowadzonej w sklepach Tesco w całym kraju.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się