– Takiej wystawy jeszcze w Koperniku nie było. Składają się na nią zarówno interaktywne eksponaty, jak i wyjątkowa kolekcja jedno- i wielośladów – od tych najstarszych, zabytkowych po współczesne, wykorzystujące najbardziej nowoczesne technologie. Na wystawie zwiedzający przyjrzą się im z bliska, poznają ich budowę i historię, a także samodzielnie wypróbują nietypowe modele. Przekonają się także, że jazda na rowerze o kwadratowych kołach jest możliwa – przekonuje Paweł Wójcik – kierownik wystawy z Centrum Nauki Kopernik.
Na wystawie zobaczyć można jednoślady historyczne i współczesne, poznać mechanizmy napędzające rowery, a także zjawiska, stojące za ich działaniem. Na zwiedzających czekają m.in. pierwszy na świecie seryjnie produkowany rower górski, rower braci Wright, który przyczynił się do powstania samolotu, a także siodełko przemytnicze, w którym szmuglowano deficytowe towary, a także elektryczny rower kurierski DHL Parcel – przykład nowoczesnego, ekologicznego jednośladu w służbie ekologistyki miejskiej.
Zobacz również
– Nasz eksponat będzie można obejrzeć przez cały nadchodzący rok. Kurierski rower elektryczny, który stanął w Centrum Nauki Kopernik to model podobny do tych, z których korzystają kurierzy DHL Parcel. Rowery eParcycle są używane w czterech lokalizacjach. Można spotkać je na ulicach Warszawy, Poznania, Gdańska i Wrocławia. Inspiracją dla rozpoczęcia testów proekologicznej, rowerowej floty, jest strategia „go green” – jeden z kluczowych kierunków działań CSR w DHL Parcel. Zrównoważony rozwój uważamy za bardzo istotny. Chcemy, by naszym wkładem w ochronę środowiska była ekologiczna logistyka. Postawiliśmy sobie ambitny cel „zero emisji do 2050 roku”. Do tej pory chcemy ograniczyć do zera emisję dwutlenku węgla w operacjach logistycznych DHL Parcel – mówi Magdalena Bugajło – dyrektor ds. komunikacji marketingowej i PR w DHL Parcel.
Wdrożenie rowerów elektrycznych to kolejny krok w realizacji tego celu. Rower umożliwia poruszanie się po mieście bez spalin, wibracji i hałasu. Jest również doskonałą alternatywą dla samochodu ze względu na możliwość łatwego dotarcia w miejsca trudno dostępne, a także w strefy zeroemisyjne. Rowery elektryczne są rozwiązaniem, które świetnie sprawdza się również w okresach, gdy w mieście odbywają się wydarzenia o dużej skali, wiążące się z intensyfikacją ruchu drogowego. Przykładem mogą być szczyt NATO, czy Światowe Dni Młodzieży, kiedy kurierzy DHL Parcel, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, przesiedli się na rowery, by niezależnie od korków, czy ulic, zamkniętych dla samochodów, dostarczyć przesyłki na czas, nawet do najtrudniej dostępnych rejonów miasta.
W kolejnym kroku, w planach mamy zakup rowerów Cubicycle – wersji o większych gabarytach, która pozwoli rowerowym kurierom dostarczać jeszcze większe przesyłki. Naszym celem na najbliższe lata jest rozwój elektrycznej floty. Tworzą ją nie tylko rowery, ale także samochody elektryczne, którymi już teraz nasi kurierzy doręczają przesyłki na ulicach Warszawy.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zapraszamy na wirtualny spacer po wystawie, wątek rowerów transportowych pojawia się po 35 minucie: www.facebook.com/CentrumNaukiKopernik/videos/708556793338074
Słuchaj podcastu NowyMarketing