Centrum Praw Kobiet i Dziadek do orzechów mówią „Stop kobietobójstwu”

„Stop kobietobójstwu” – pod tym hasłem powstała kampania Centrum Praw Kobiet oraz agencji Dziadek do orzechów, która od ponad roku pro bono wspiera fundację w przygotowaniu działań marketingowych. Celem inicjatywy jest nagłośnienie tematu kobietobójstwa.
O autorze
1 min czytania 2020-11-25

Kampania „Stop kobietobójstwu” powstała w związku z Międzynarodowym Dniem Eliminacji Przemocy Wobec Kobiet. Celem kampanii jest nagłośnienie tematu kobietobójstwa. Zgodnie z szacunkowymi danymi, którymi dysponuje Centrum Praw Kobiet wskutek przemocy domowej w Polsce ginie nawet 400-500 kobiet rocznie. Jednak niewykluczone, że takich kobiet jest zdecydowanie więcej. Temat kobietobójstwa nie jest wystarczająco zbadany. Kampania zachęca także do podpisania petycji „Stop kobietobójstwu” oraz pozyskanie wsparcia dla nowego projektu CPK „Obserwatorium ds. kobietobójstwa”.

W ramach kampanii powstał m.in. spot, który pokazuje, że dzięki niewydolnemu systemowi prawnemu w Polsce, kobiety chcące zgłosić przemoc, same czują się winne. Nie są napiętnowane tylko przez środowisko – rodzinę, znajomych, duchownych, ale także przez prawo, które nie zawsze staje po ich stronie. Spot będzie emitowany w mediach społecznościowych oraz w telewizji od 25 listopada, 16:00.

– Dzięki współpracy z Dziadkiem do orzechów i studiem filmowym OTO udało nam się stworzyć spot, który pokazuje matnię, w jakiej tkwią kobiety doświadczające przemocy oraz jak bardzo niewydolny jest polski system pomocowy – mówi Joanna Gzyra, koordynatorka ds. komunikacji i PR z ramienia CPK.

Na kampanię będą składały się także działania w mediach społecznościowych – na profilu w serwisie Facebook, Instagram oraz YouTube. W ramach kampanii zostanie opublikowanych 16 postów pokazujących kolejne etapy koszmaru, przez który muszą przechodzić kobiety doświadczające przemocy domowej. Publikacja 16 dni będzie swego rodzaju odliczaniem kończącym się wraz ze śmiercią bohaterki. Celem publikacji jest uzmysłowienie odbiorcom tego, że podany łańcuch zdarzeń można było zatrzymać znacznie wcześniej. Publikowane w mediach społecznościowych treści będą zachęcały do wsparcia CPK. Będzie można wesprzeć także petycję podpisując ją na specjalnie przygotowanej formatce w stories na Instagramie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W kampanii jak w soczewce chcemy skupić problemy z jakimi spotykają się kobiety doświadczające przemocy domowej. Musimy pamiętać, że zazwyczaj do kobietobójstwa nie dochodzi w moment. Przed tym strasznym aktem kobiety są w problemie przez lata. Odbijają się od drzwi do drzwi szukając pomocy. W kampanii pokazujemy, że Centrum Praw Kobiet jest miejscem, które zapewni profesjonalną pomoc – komentuje Albert Stęclik, planning director agencji Dziadek do orzechów, autor scenariusza i strategii dla kampanii

Kolejnym elementem kampanii będą podcasty opublikowane na platformach streamingowych. Kanały, na których pojawią się treści związane z tematem kampanii to m.in. Kryminatorium, Zabójcze opowieści, Prawdziwe Zbrodnie, Piąte Nie Zabijaj oraz Za Rubieżą.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się