W tym roku wszystko jest inaczej niż byśmy chcieli i nie tak, jak sobie wymarzyliśmy. Również grudniowe wydarzenia kulturalne w Toruniu są mocno okrojone, ale Dni Grzegorza Ciechowskiego jednak się odbędą m.in. przy udziale artystów z Galerii Rusz. W tym roku artyści osnuli projekt poświęcony Grzegorzowi Ciechowskiemu wokół idei nieprzewidywalności. Jeszcze rok temu, celebrując twórczość Obywatela GC w ramach poświęconych mu dni, nikt z nas nie spodziewał się, co przyniosą kolejne miesiące. Świat, który do tej pory wydawał się nam rutynowy i przewidywalny, okazał się zaskakujący i nieprzewidywalny. Tak jak nas wszystkich swego czasu zaskoczyła i zasmuciła przedwczesna śmierć Ciechowskiego, tak i dla nas wszystkich ostatnie miesiące były czasem pełnym obaw, smutku, zaskoczenia i nieprzewidywalności.
Zobacz również
Nieprzewidywalność, oprócz ciemnej strony ma również jasną, która jest szczególnie ważna dla tak wybitnych artystów jak Grzegorz Ciechowski. Bo przecież jego twórczość jest bardzo różnorodna, kipiąca zaskakującymi i ciekawymi pomysłami i otwierająca nowe horyzonty.
Nieprzewidywalność, złamanie rutyny i wyjście poza schemat to otwarta droga do kreatywności, nowych możliwości i pomysłów. Dzięki nieprzewidywalności i nowym otwarciom, ze starych struktur wyłaniają się nowe. Pojawiają się nowe pomysły, idee i działania. Nadchodzą zamiany i wyłania się nowy kształt rzeczywistości, który możemy współkształtować. Ważne staje się przemyślenie na nowo, w kontekście pandemicznego roku 2020, fundamentalnego i odwiecznego pytania o to, czy świat w którym żyjemy jest najgorszym czy najlepszym z możliwych światów?
W tym roku artyści Galerii Rusz wykreowali nowy symbol wizualny – czarno-białą tęczę, która zamienia się w kolorową. To, co wydawało się nam proste, schematyczne i rutynowe staje się skomplikowane, różnorodne i barwne. Choć jest nam wszystkim niewesoło i wszystko widzimy w czarno-białych barwach, te ciężkie dni w końcu przeminą i jak po ulewnej burzy, pojawi się tęcza i słońce, a świat wokół nas nabierze kolorów. My zaś odzyskamy sens działania i radość egzystencji.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing