Firma Netizens powstała w 1999 roku jako agencja interaktywna. Peppermint powstał w 2002 roku jako agencja BTL. W 2009 roku obie firmy połączyły się, aby wzajemnie czerpać ze swoich doświadczeń i poszerzyć obszar swoich działań. Przez ostatnie lata spółka rozszerzała swoje kompetencje, obejmując coraz większy obszar rynku reklamowego. Jednocześnie krystalizowały się specjalizacje oddziałów. W efekcie firma zdecydowała się na ponowny podział. Peppermint zajął się budowaniem strategii dla brandów, a w szczególności wprowadzaniem na rynek nowych marek, produktów i usług, prowadzeniem kampanii marketingowych, brandingiem, stając się agencją reklamową nowych mediów z kompetencjami w digital i BTL. Netizens przekształca się w interaktywny dom produkcyjny (digital innovation house) o szerokich kompetencjach w zakresie obszarów: online advertising, software, mobile i interactive installations. Jako specjaliści od kreatywnej inżynierii fachowcy z Netizens wspierają agencje reklamowe i marki w działaniach e-marketingowych.
– Wiele się od siebie nauczyliśmy, wiele razem osiągnęliśmy, teraz czas by każdy poszedł nieco inną drogą. Podział pozwoli nam precyzyjniej trafiać w potrzeby naszych klientów i swobodnie rozwijać się w naszych dziedzinach, przy jednoczesnym zachowaniu kompleksowości obsługi – argumentują zarządzający obu firm Witold Kempa z Netizens i Bartek Cymer z Peppermint.
Zobacz również
Obie firmy widzą bowiem duży potencjał w dalszej współpracy, podkreślając jednocześnie nowe możliwości, jakie daje podział:
– Powrót marki z silnymi kompetencjami w direct marketingu połączony z mocną pozycją agencji na rynku interactive daje nam możliwość płynnego wprowadzenia marketerów w świat nowych mediów – mówi Bartek Cymer Dyrektor Zarządzający Peppermint.
– Granice pomiędzy światami on – line i off – line zacierają się. Interakcja dotychczas kojarzona głównie ze światem wirtualnym staje się realnym doświadczeniem. Nasze nowe podejście jest więc ewolucją. Nazywamy je kreatywną inżynierią. Rozumiemy przez nie twórcze wykorzystywanie nowatorskich technologii w marketingu, które angażuje odbiorców w każdym z przenikających się nawzajem kanałów komunikacji. Ważną częścią naszego nowego podejścia jest nieustannie rozwijany dział Research & Development – mówi Witold Kempa CEO Netizens digital innovation house.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing