Nowa identyfikacja wizualna Centrum Nauki Experyment

Centrum Nauki Experyment komunikuje swoją nową identyfikację wizualną. Za zmianą logotypu centrum idzie całościowy rebranding, za projekt którego odpowiedzialne jest TOFU Studio. Celem wprowadzenia nowej identyfikacji jest dopasowanie jej do aktualnej działalności gdyńskiej instytucji.
O autorze
1 min czytania 2021-01-08

Nowe logo Experymentu zostało skonstruowane całkowicie od podstaw. W znaku postawiono nacisk na typografię, rezygnując tym samym z sygnetu. Kształty poszczególnych liter zostały wyrysowane od zera na podstawie koła lub prostokąta. Każda kolejna litera została rozważona projektowo w odniesieniu do reszty składowych. Dodatkowo sam znak jest zaprojektowany powtarzalnymi parami – wprowadzony został rytm w stylizacji. Pierwsze dwie litery mają wyłącznie ostre krawędzie, kolejne dwie posiadają łuki/obłości, itd. – rytm powtarza się przez cały logotyp. Dzięki temu otrzymano znak idealnie prezentujący różnorodność, zachowując przy tym samym spójność.

Sam znak powstał również w wielu odmianach, w tym z rozwinięciem o hasło „centrum nauki”, zaskakujące skrótowce oraz minimalistyczny, aczkolwiek charakterystyczny avatar.

Opracowana została paleta kolorystyczna, która symbolizuje pełne spektrum działalności Experymentu. Za pomocą tych kolorów stworzone zostały gradienty, nadające całości nowoczesny charakter. Gradienty tworzą kontrastowe zestawienia, które wykorzystane mogą być zarówno w materiałach drukowanych, jak również ekspozycjach online. Zaproponowane zostało także zróżnicowane zastosowanie gradientów: jako tło wykorzystane w materiałach graficznych lub jako wersje uzupełniające do podstawowych, monochromatycznych wersji logotypu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kierunek wizualny został oparty głównie na literze X. Zdjęcia mogą być kadrowane tą literą, tworząc charakterystyczne kompozycje. Logotyp może zostać podzielony w pionowej osi symetrii litery X, tworząc tym samym ciekawe złamanie. Zabieg ten zastosowany został m.in. w projekcie wizytówek, zrealizowany zostanie również na szklanej fasadzie Experymentu.

Uzupełnieniem zmiany było zaproponowanie nowego fontu, który będzie stosowany w nowych materiałach Centrum. Wybrano Gellix – bezszeryfowy font zainspirowany Futurą – ponadczasowym krojem pisma zaprojektowanym przez Paula Rennera. W foncie znajduje się wiele alternatywnych liter (a, g, m, n, r, t itd.). Daje to możliwość tworzenia napięć między okrągłymi i kwadratowymi kształtami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Experyment to interaktywne wystawy i przestrzeń do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania, zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia, godz. 12.00 – Centrum Nauki Experyment weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Proces ukazujący prace nad nową identyfikacją oddaje krótkim film, stworzony wspólnie przez TOFU Studio i Experyment.