Do tej pory nie mieli dostępu do polskiej strony Amazona, mimo że w innych częściach świata pojawiają się krajowe wersje tej platformy (z tego powodu niemiecki oddział Amazonu oferuje polski interfejs w swojej aplikacji). Teraz jednak ma się to zmienić – Amazon oficjalnie zapowiedział, że w końcu będziemy mogli korzystać z strony giganta handlowego, która będzie w pełni dostosowana do polskiego użytkownika.
Amazon.pl jeszcze oficjalnie nie ruszył, dlatego kupujący użytkownicy muszą się uzbroić w cierpliwość. Mimo to platforma już ruszyła ze ofertą dla polskich sprzedawców i przedstawiła im ceny zarówno planów indywidualnych, jak i profesjonalnych. Znamy także koszty prowizji dla poszczególnych produktów.
Zobacz również
Koszty planów
Z oficjalnych źródłem dowiadujemy się, że Amazon.pl będzie oferował dwa plany rozliczeniowe – indywidualny i profesjonalny. Czym się różnią od siebie?
Plan Indywidualny – skierowany do sprzedawców, którzy sprzedają do 40 przedmiotów w miesiącu. Za każdy sprzedany przedmiot będą ponosili opłatę 4 zł.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Plan Profesjonalny – dla sprzedawców, którzy chcą mieć dostęp do narzędzi sprzedażowych, API czy rozbudowanych statystyk. Koszt miesięczny takiego planu to 165,91 zł (bez VAT), czyli ok. 200 zł z VAT-em.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak te ceny wypadają w porównaniu z Allegro?
Na Allegro możemy założyć Konto Zwykłe, które zakłada opłatę za każdy wystawiany przedmiot, a także Konto Firmowe (z szeregiem narzędzi sprzedażowych), które jest wymagane przy sprzedaży miesięcznej przekraczającej 1050 zł. W przypadku tego drugiego, musimy już wykupić abonament, przynajmniej ten za 199 zł miesięcznie. Koszty prowadzenia profesjonalnych rozwiązań są zatem podobne jak w przypadku Amazona.
Prowizje od sprzedaży
Na Amazon.pl minimalna kwota prowizji będzie wynosiła 1 zł, podczas gdy na Allegro jest to kwota 0,25 gr. Na Amazonie wyjątek stanowi grupa produktów z kategorii oprogramowanie, zdrowie i pielęgnacja, gry wideo, konsole, książki, muzyka, VHS, DVD – tutaj platforma jeszcze nie określiła minimalnej prowizji.
W przeciwieństwie do Allegro, kategorie towarów są raczej uogólnione, a prowizje mocno zaokrąglone. Przyjrzyjmy się tabeli porównawczej:
Koszty transportu
Na Amazon.pl sprzedawcy spotkają się z wieloma progami wagowymi. W przeciwieństwie do Allegro i zewnętrznych firm kurierskich, które zazwyczaj obliczają cenę przesyłki na podstawie limitu wagi czy gabarytów (np. do 5 kg, max. 50 cm wysokość itd.), tak tu mamy podane stawki za bardzo dokładną wagę paczki.
Przykładowe ceny paczek:
- Paczka 250 g – 5,35 zł
- Paczka 1 kg – 6,48 zł
- Paczka 5 kg – 6,96 zł
- Paczka 12 kg – 9,12 zł
- Standardowy wielkogabarytowy 20 kg – 10,51 zł
- Duży wielkogabarytowy 30 kg – 13,51 zł
Więcej szczegółów na temat oferty Amazon.pl można znaleźć na stronie sell.amazon.pl/oplaty.html