Zrównoważony rozwój jest jednym z filarów strategii JYSK. Firma od dłuższego czasu wymienia opakowania wśród swojego asortymentu, przygotowując i wdrażając bardziej ekologiczne rozwiązania, które można łatwo poddać recyklingowi. Redukcja plastiku przy produktach typu: prześcieradła oraz pościel stanowi ważną część działań, związanych z odpowiedzialna polityką środowiskową.
Pierwsze produkty w nowych opakowaniach z ekologicznej, papierowej taśmy trafią do sklepów już teraz. Poprzednie, plastikowe opakowania będą sprzedawane do wyczerpania zapasów, wcześniej zamówionych towarów.
Zobacz również
Zredukowanie 27 milionów plastikowych opakowań wśród pościeli i prześcieradeł, które JYSK sprzedaje każdego roku, wyeliminuje ze środowiska rocznie około 475 ton szkodliwego, długo rozkładającego się tradycyjnego plastiku z petrochemicznych polimerów.
– Gdyby zgnieść te 27 milionów plastikowych toreb, które eliminujemy i rzucić na podłogę średniej wielkości sklepu JYSK o powierzchni około 1200 metrów², zapełniłyby sklep i piętrzyłyby się nad naszymi głowami. Redukując plastik, zmniejszamy nasz ślad węglowy i zapewniamy naszym klientom opakowania, które można łatwo poddać recyklingowi w domu – mówi Piotr Padalak, dyrektor zarządzający JYSK Polska.
Nowe opakowanie zrobione zostały z materiału z certyfikatem FSCTM (FSCTM N001715). FSCTM to skrót od Forest Stewardship CouncilTM, czyli organizacji non-profit, która odpowiada za system etykietowania drewna i papieru, pochodzących ze zrównoważonych upraw leśnych, uwzględniających otoczenie roślinne i zwierzęce. Znak FSC dotyczy odpowiedzialności środowiskowej, społecznej i ekonomicznej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ekologiczne opakowania będą wspierały również domowy recykling wśród klientów. Papierowe taśmy można poddać recyklingowi, w procesie segregacji odpadów, podczas gdy recykling miękkich toreb plastikowych jest często niemożliwy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Te 27 milionów plastikowych toreb to oczywiście tylko część ogólnego wykorzystania plastiku w skali globalnej. Wszystkie inicjatywy mają jednak ogromne znaczenie, a my będziemy kontynuować prace nad maksymalnym ograniczeniem plastiku w naszych sklepach – dodaje Piotr Padalak.
PS
Popularna marka alkoholi Bacardi ogłosiła wprowadzenie do 2023 roku butelek nadających się do kompostowania. Jest to element proekologicznej strategii firmy, która ma na celu walkę z plastikiem.
PS2
Koncern Procter & Gamble, do którego należą takie marki, jak Head & Shoulders, Pantene i Herbal Essences, wprowadza butelki wielokrotnego użytku. Rozwiązanie będzie dostępne w Europie już za kilka miesięcy.