Dzięki zaangażowaniu klientów i franczyzobiorców Żabki na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy trafią 3 000 000 zł. Niemal jedna trzecia tej kwoty została zebrana dzięki użytkownikom żappki, którzy chętnie wymieniali na cegiełki charytatywne punkty lojalnościowe zbierane w czasie zakupów, czyli tzw. żappsy. Klienci, franczyzobiorcy, pracownicy sklepów i firmy mogli przekazać datki także za pomocą e-Skarbonki dostępnej na stronie sieci, wrzucając gotówkę do charakterystycznych kolorowych puszek WOŚP, a także za pośrednictwem płatności kartą.
– Żabka od wielu lat wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i bierze aktywny udział w zbiórkach w ramach Finału akcji. W tym roku, z uwagi na pandemię koronawirusa, szukaliśmy skutecznych i bezpiecznych metod, by klienci wszystkich spośród blisko 7000 sklepów naszej sieci mogli wesprzeć Fundację. Nasi klienci, franczyzobiorcy i pracownicy po raz kolejny nas nie zawiedli. To dzięki ich zaangażowaniu i hojności, nawet w tym trudnym pandemicznym czasie, możemy wspierać inicjatywę, która porusza serca milionów ludzi nie tylko w kraju, ale i na całym świecie. W imieniu Żabki serdecznie im dziękuję – mówi Adam Manikowski, wiceprezes Zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Polska.
Zobacz również
Na 3 000 000 zł, które trafią na konto WOŚP, złożyły się datki wrzucone do ustawionych w sklepach Żabka kolorowych puszek WOŚP oraz kwoty przekazane dzięki płatności kartą – w sumie to ponad 2 000 000 zł. Kolejne blisko 700 000 zł dołożyli użytkownicy żappki, wymieniając żappsy na cegiełki charytatywne. Zebraną kwotę „zaokrągliły” dodatkowe środki od Żabki, czyli około 300 000 zł.
29. Finał WOŚP odbył się 31 stycznia 2021 r. Celem tegorocznej zbiórki było wsparcie oddziałów dziecięcej laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. WOŚP nie jest pierwszą akcją, angażującą w działalność charytatywną użytkowników żappki. W zainaugurowaną przez sieć na początku kwietnia ub. r. akcję wspierania w walce z pandemią 16 regionalnych szpitali zakaźnych szpitali włączyło się ponad 248 tys. użytkowników aplikacji mobilnej Żabki. Przekazane przez nich miliony żappsów, po przeliczeniu na złotówki i podwojeniu przez firmę Żabka Polska, pozwoliły na zebranie 3 mln zł. Przekazane placówkom medycznym środki zostały przez nie rozdysponowane na zakup sprzętu medycznego do leczenia pacjentów z COVID-19.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce