RTB House, globalna spółka dostarczająca innowacyjne rozwiązania marketingowe dla największych marek z całego świata, nabyła 100% udziałów w platformie content marketingowej WhitePress. Sprzedającymi byli założyciele spółki, technologiczny fundusz inwestycyjny Dirlango, a także fundusz private equity, którego doradcą jest Innova Capital. Zarząd WhitePress, składający się m.in. z założycieli spółki, CEO Pawła Strykowskiego i CTO Tomasza Kwaśnego, pozostanie w firmie na obecnych stanowiskach. Struktura finansowa transakcji pozostaje nieujawniona.
Założony w 2013 roku w Bielsku-Białej WhitePress na przestrzeni lat stworzył wiodącą platformę content marketingową, oferującą agencjom reklamowym i klientom korporacyjnym usługi z zakresu tworzenia treści, publikacji artykułów w internecie, a także kompleksowego śledzenia i analizy wyników prowadzonych kampanii marketingowych. Spółka, która od samego początku za cel stawiała sobie dostarczanie klientom usług najwyższej jakości, jest liderem w automatyzacji procesów content marketingowych, przyczyniając się tym samym do usprawniania, a także zmniejszania kosztów czynności związanych z publikacją treści w sieci. Platforma WhitePress jest wysoce skalowalna międzynarodowo, oferując klientom możliwość publikacji treści w różnych krajach. Stworzony przez Spółkę ekosystem produktów wykorzystywany jest przez tysiące klientów, którzy posiadają dostęp do oferty ponad 21 000 wydawców działających w 12 krajach. Ponadto, WhitePress jest właścicielem platformy GoodContent, a aktualnie wprowadza międzynarodowo swoją najnowszą usługę Content Premium.
Zobacz również
Dodatkowe wsparcie, jakie WhitePress uzyska w wyniku połączenia z RTB House, pozwoli Spółce zwiększyć tempo rozwoju na rynkach zagranicznych, w tym w obu Amerykach oraz Azji.
Założyciel WhitePress Paweł Strykowski wypowiadając się nt. transakcji zaznaczył: „Jesteśmy podekscytowani możliwością dołączenia do zespołu RTB House. Naszym celem od zawsze było dostarczanie klientom usług o najwyższej jakości. Dodatkowe wsparcie ze strony RTB House umożliwi nam uzyskanie jeszcze szybszego tempa wzrostu, poszerzenie bazy wydawców oraz pozyskanie nowych reklamodawców. Ropoczęliśmy proces ekspansji międzynarodowej biznesu niecałe 2 lata temu i niezwykle mocno cieszy nas możliwość przyspieszenia tego procesu przy wsparciu spółki z sektora AdTech, która osiągnęła globalny sukces”.
Robert Dyczkowski, założyciel i CEO RTB House, skomentował transakcję słowami: „Jesteśmy zachwyceni możliwością współpracy z Pawłem Strykowskim w zakresie dalszego rozwoju platformy WhitePress. W swojej relatywnie krótkiej historii WhitePress uzyskał pozycję regionalnego lidera w obszarze automatyzacji procesów content marketingowych, tworząc przy tym unikalną i skalowalną platformę umożliwiającą dynamiczną ekspansję zagraniczą”.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Założyciel Dirlango Łukasz Wejchert odnosząc się do transakcji powiedział: „Decyzja o sprzedaży WhitePress nie była dla nas łatwa. Cieszy nas to, że znaleźliśmy inwestora o globalnym zasięgu i tak bogatej ofercie produktowej. Jestem przekonany, że ta transakcja przyspieszy ekspansję platformy WhitePress”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Michał Wojdyła, dyrektor zarządzający Innova Capital, zaznaczył: „Wspieranie WhitePress w początkowej fazie rozwoju zagranicznego było dla nas wspaniałym doświadczeniem. Pomimo trwającej od 18 miesięcy dynamicznej ekspansji zagranicznej, spółka jest wysoce rentowna i regularnie osiąga pozytywne przepływy pieniężne, co potwierdza zdolność obecnego modelu biznesowego do szybkiego skalowania działalności”.