W styczniu 2021 fundacja Share the Care powołała do życia Radę Programową, w skład której wchodzą ekonomiści, prawnicy, psycholodzy, socjolodzy, politycy i przedstawiciele biznesu oraz organizacji pozarządowych. Celem strategicznym Rady jest wypracowanie rekomendacji dla Ministerstwa Rozwoju Pracy i Technologii, Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej oraz Ministerstwa Finansów na temat optymalnego wariantu wdrożenia dyrektywy Unii Europejskiej „work-life balance” w Polsce. Dyrektywa, w ramach której kraje członkowskie powinny wprowadzić 2-miesięczne nietransferowalne urlopy rodzicielskie dla ojców, wejdzie w życie w sierpniu 2022. Wiąże się to ze zmianami legislacyjnymi, kulturowymi i społecznymi.
– Chcemy zachęcić społeczeństwo i decydentów do zmiany sposobu myślenia o tradycyjnym podziale obowiązków związanych z opieką nad dziećmi. Mamy nadzieję, że uda nam się rozpocząć dyskusję na ten temat na początek w gronie dużych firm, specjalistów HR, przedstawicieli ministerstw oraz ekspertów. Cieszymy się, że możemy polegać na ekspertyzie zespołu Cohn & Wolfe w zakresie komunikacji, która jest niezwykle ważna w tak wrażliwych dla społeczeństwa kwestiach – mówi Sylwia Ziemacka, head of partnership development w fundacji Share the Care.
Zobacz również
– Angażujemy się w tematy, w które wierzymy osobiście oraz jako eksperci PR. Nasza motywacja jest tym większa, że działania fundacji Share the Care wspierają wprowadzenie przełomowych i wartościowych rozwiązań społecznych, biznesowych oraz systemowych. Dla zrównoważonego rozwoju społeczeństwa i gospodarki bardzo ważna jest aktywizacja kobiet na rynku pracy, zapobieganie stereotypom związanym z rolą kobiet i mężczyzn w rodzinie, zachęcanie do wspólnej odpowiedzialności obojga rodziców za opiekę nad dziećmi, umożliwienie godzenia obowiązków rodzinnych i zawodowych przez matki i ojców. Rozwiązania prawne muszą iść w parze z komunikacją i edukacją – podkreśla Izabela Wejcht, dyrektorka w Cohn & Wolfe.
– Projekty pro bono są dla nas ważne. To część naszej filozofii i podejścia do prowadzenia biznesu. Wspólnie z całym zespołem podjęliśmy strategiczną decyzję o poświęceniu części czasu pracy na działania o charakterze społecznym. Jestem dumny, że mimo wielu codziennych obowiązków, chcemy znaleźć przestrzeń do wspierania wartościowych inicjatyw. Z fundacją Share the Care połączyła nas wiara w cel oraz podobne postrzeganie świata – zaznaczył Michał Olbrychowski, head of Cohn & Wolfe
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]