TikTok wprowadza nowe funkcje w celu promowania życzliwej dyskusji na platformie

O autorze
1 min czytania 2021-03-10

W celu promowania wzajemnej życzliwości TikTok, wiodąca platforma krótkich filmów wideo, wprowadza dwie nowe funkcje. Dzięki pierwszej z nich twórcy zyskują większą kontrolę nad komentarzami umieszczanymi pod ich filmami, natomiast druga zachęca użytkowników do ponownego rozważenia zamieszczenia niemiłych lub nieodpowiednich komentarzy. TikTok chce tworzyć przyjazne i bezpieczne środowisko dla swoich użytkowników, w którym nawiązywane relacje i dyskusje opierają się na wzajemnym szacunku i życzliwości.

Większa kontrola nad komentarzami

Jedną z wprowadzonych przez TikTok funkcji jest możliwość filtrowania komentarzy wprowadzona dla użytkowników powyżej 16 roku życia. Daje ona twórcom większą kontrolę nad wszystkimi umieszczanymi przez użytkowników komentarzami, poprzez możliwość wyszukania niewłaściwych treści i zdecydowania, które z nich będą pojawiać się na platformie. Włączenie tej funkcji sprawi, że komentarze nie będą wyświetlane pod filmami, do momentu ich zatwierdzenia przez twórcę.

Funkcja ta opiera się na istniejących już mechanizmach kontroli komentarzy, które pozwalają na filtrowanie spamu, obraźliwych komentarzy oraz określonych słów kluczowych. Komentarze są dla społeczności TikToka ważnym narzędziem pozwalającym na budowanie relacji z twórcami, dlatego platforma planuje dalszy rozwój sposobów promocji dyskusji opartej na szacunku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zastanów się, zanim skomentujesz

Oprócz udostępnienia twórcom narzędzi kontrolujących komentarze, TikTok chce również zachęcić swoją społeczność do prowadzenia dyskusji opartej na życzliwości i szacunku. Dlatego platforma wprowadziła narzędzie „podpowiedzi”, które zachęca do ponownego rozważenia zamieszczenia komentarza, który może być nieodpowiedni lub niemiły. Przypomina ono również użytkownikom o Zasadach Społeczności TikToka i pozwala im edytować komentarze przed udostępnieniem.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Skupiamy się na zapewnieniu naszej społeczności bezpiecznej platformy, która służy rozrywce i pozwala na odnalezienie radości na co dzień. Twórcy wkładają niesamowity wysiłek w tworzenie treści i uważamy, że ważne jest udostępnienie im narzędzi, które pozwolą na większą kontrolę zamieszczanych treści. Chcemy, aby TikTok był miejscem, w którym można rozwijać swoją kreatywność i mamy nadzieję, że te nowe funkcje pomogą jeszcze bardziej wspierać życzliwość wśród naszej społeczności – powiedziała Julie de Bailliencourt, head of product policy TikTok w regionie EMEA.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się