Główną częścią programu było przedstawienie i analiza wyników autorskich badań, przeprowadzonych na potrzeby konferencji przez Instytut Badań Pollster. Badania dotyczyły zachowań kobiet w sieci, w rozróżnieniu na dane grupy wiekowe, używane urządzenia, czas korzystania z Internetu oraz rodzaj poszukiwanych informacji. Zostały przeprowadzone w maju br. metodą CAWI Real Time Sampling, czyli na podstawie wywiadu internetowego z wykorzystaniem kwestionariuszy wyświetlanych na stronach internetowych.
W konferencji wzięli udział również przedstawiciele serwisów internetowych, w szczególności dedykowanych kobietom, takich jak m.in. Pakamera.pl, Sophisti.pl, PoradnikZdrowie.pl i Glamki.pl. W trakcie kilkugodzinnego wydarzenia uczestnicy konferencji mogli także zwiedzić showroom, w którym młode projektantki prezentowały swoje prace.
Zobacz również
„Kobiecy pierwiastek w Internecie ma dla nas ogromne znaczenie, dlatego zdecydowaliśmy się poświęcić mu zarówno nasze autorskie badania jak i tę konferencję – mówi Anna Kaczmarska, prezes IDMnet i jedna z prelegentek – Największym zaskoczeniem były dla nas wyniki badań dotyczące kobiet w wieku 45+, które mają już ukształtowane sposoby konsumpcji treści online, stanowią coraz większy procent użytkowniczek i są coraz bardziej aktywne w sieci.”
Badania wykazały, że kobiety w różnym wieku odmiennie konsumują Internet i korzystają z różnych jego funkcji. Nie jest zaskoczeniem, że w porównaniu do młodszych internautek bardziej dojrzałe kobiety w wieku 45+ mniej intensywnie korzystają z Internetu i skupiają swoją uwagę głównie na wyszukiwaniu informacji oraz korzystaniu z usług, takich jak bankowość elektroniczna, czy e-mail. Mniej czasu poświęcają natomiast interakcji i rozrywce.
Jednym z ciekawszych wyników była różnica w dobowym rozkładzie korzystania z poszczególnych urządzeń. Okazuje się, że Internautki, posiadające kilka rodzajów urządzeń, od rana do popołudnia korzystają głównie ze smartfonów, a dopiero wieczorem zmieniają je na komputer stacjonarny lub laptopa. Kobiety posiadające tablet od późnego wieczora korzystają właśnie z tego urządzenia, najczęściej przed snem w łóżku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jeżeli chodzi o wybór urządzenia, to okazuje się, że komputer stacjonarny lub laptop jest najbardziej niezbędny dla kobiet w wieku 45+, natomiast najmłodsze internautki przywiązują do tych urządzeń mniejszą wagę. Najmłodsze Internautki w wieku 15-24 uważają za niezbędny smartfon (55%), który pod tym względem prawie dorównuje popularnością z komputerowi stacjonarnemu lub laptopowi (65%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyniki badania pozwoliły także na wyodrębnienie trzech grup kobiet, które odmiennie zachowują się w sieci: Kreatorek, które tworzą dużo treści w sieci i korzystają z Internetu bardzo intensywnie, Konsumentek, które także intensywnie korzystają z Internetu, jednak nie generują dużej ilości treści oraz Obserwatorek, które mniej intensywnie korzystają z Internetu i traktują go głównie użytkowo, a nie jako formę rozrywki, czy spędzania wolnego czasu.
Infografika w wysokiej rozdzielczości
To tylko kilka wniosków z badania, jakie zostało przeprowadzone na potrzeby konferencji Web Woman Wanted 2013. Szczegółowe wyniki już wkrótce będą dostępne na stronie poświęconej konferencji: www.webwomanwanted.pl
Jak zapowiadają organizatorzy, była to pierwsza z cyklu konferencji, skierowanych do branży kobiecej, jakie w niedalekiej przyszłości ma zamiar zorganizować sieć reklamowa IDMnet.