W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy profil marki Plantwear.
O działaniach marki Plantwear na TikToku opowiada Gabriela Wołowiec, PR & social media specialist marki.
Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować?
Jesteśmy marką tworzącą wszystkie produkty w Polsce oraz największym producentem zegarków w kraju. Naszym celem jest pokazanie, jak wygląda produkcja oraz naszych rzemieślników, którzy całe serce wkładają w powstawanie produktów. Chcemy też wprowadzić modowy content, który zaprezentuje nasze produkty z nieco innej strony. W przyszłości chcemy zwrócić uwagę na ważne społeczne tematy – cyklicznie organizujemy akcję sadzenia drzew.
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób.Jesteś tam z nami?
Za tworzenie treści odpowiada nasz wewnętrzny dział social mediów. W dostarczaniu materiałów pomaga nam również nasz dział produkcji w Radzyniu Podlaskim.
Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?
Jest to na pewno proces bardzo pracochłonny. Dodatkowym utrudnieniem dla nas jest to, że nasz dział marketingu stacjonuje w Krakowie, a nasza produkcja znajduje się w Radzyniu Podlaskim. Dużą uwagę warto zwracać na jakość realizowanych filmów oraz odpowiedni dobór muzyki, która pasuje do publikowanego Tik Toka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?
Nasi odbiorcy bardzo chętnie oglądają filmiki z naszej produkcji, w których krok po kroku pokazujemy, jak powstaje np. drewniany zegarek. Bardzo dobrze przyjęły się filmy, w których pokazaliśmy jak marka Plantwear rozwinęła się od 2013 r., czyli początków działalności.
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce.A Ty czytasz?
Czy promujecie swój tiktokowy profil na jakichś innych kanałach social mediowych?
W tym momencie tak naprawdę stawiamy swoje pierwsze kroki na tej platformie, ale na pewno mamy w planach promowanie konta na naszym Facebooku, który obecnie ma obserwuje ponad 550 tys. osób oraz na Instagramie, który obecnie ma prawie 50 tys. fanów.
Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?
Przede wszystkim wpasowanie się w panujące trendy oraz zaspokojenie oczekiwań i potrzeb odbiorców. Należy ustalić swoją grupę odbiorców, do której chcemy, aby nasze treści trafiały oraz sprecyzować to kto jest naszym potencjalnym klientem. Ważnym elementem, jest też dostarczenie rozrywki odbiorcom – zwłaszcza w obecnych pandemicznych czasach. Warto również wspomnieć o interakcji z odbiorcami, które później mogą działać na zaangażowanie w publikowane treści.
Czy w planach macie korzystanie z social commerce na tiktoku?
Oczywiście, jesteśmy w trakcie wdrażania działań przez naszych specjalistów.
Czy korzystacie ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku?
Influencer marketing jest w tym momencie bardzo pożądanym działaniem sprzedażowym i wizerunkowym dla marek, dlatego oprócz działań na Instagramie planujemy wdrażać współpracę na Tik-Toku. Mamy nadzieję, że już niedługo nasi fani będą mogli zobaczyć efekty tych działań.
W jaki sposób dobieracie influencerów?
Priorytetem są dla nas wartościowe treści, które influencerzy przekazują odbiorcom. Nasza marka zdaje sobie sprawę, że obecnie influencerzy wywierają bardzo duży wpływ na społeczeństwo, dlatego ich treści muszą być dopasowane pod profil naszej marki. Drugą kwestią są zasięgi, które na pewno mają znaczny wpływ na popularyzację i sprzedaż.
Jakie wskaźniki efektywności wykorzystujecie?
We współpracy z influencerami należy ustalić cel danej kampanii. Inne wskaźniki, które są dla nas kluczowe to budowanie świadomości, generowanie sprzedaży, a także pozyskiwanie aktywności np. poprzez konkursy. Warto pamiętać, że efektywność nie zawsze jest możliwa do zmierzenia od razu. Pod uwagę bierzemy wskaźniki ilościowe, takie jak: like, komentarze, liczba przekierowań, liczba fanów na profilu czy czas spędzony na WWW. Warto również wskaźniki ilościowe nadbudowywać tymi jakościowymi (czy content jest warty udostępnienia).
Czy macie przygotowaną konkretną strategię dotyczącą TikToka czy improwizujecie?
Obecnie jest to lekka improwizacja, ponieważ tak jak wspomnieliśmy zaczynamy dopiero przygodę z tą platformą. Planujemy jednak wdrażać nowe rozwiązania, content typowo modowy oraz podążać za obowiązującymi trendami: w tym medium ważna jest kreatywność i poczucie humoru. Możemy również pochwalić się, że zostaliśmy nominowani przez Tik Tok Poland w konkursie „Make TikTok Contest” w kategorii „TikTok? To chwilowa moda? To wymyśl coś najdłużej”. Oficjalne wyniki rywalizacji już wkrótce więc trzymajcie za nas kciuki. 🙂
Jakich porad udzieliłabyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?
Nie bać się: sięgnąć po telefon, kamerę i zacząć nagrywać! Dodatkowo cykliczność publikacji jest bardzo ważna, co sami staramy się wdrażać. Oprócz tego otwartość i odwaga w publikowanych treściach. Nie ukrywamy, że podążanie za aktualnymi trendami, które promuje Tik Tok jest na pewno godne uwagi.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.