Provident przyłącza się do kampanii Pracodawców RP „Zrozum. Poczuj. Działaj”

O autorze
2 min czytania 2021-03-18

Provident Polska dołącza do kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”, zorganizowanej przez Pracodawców RP, by edukować o konieczności dbania o zdrowie psychiczne i dobrostan w miejscu pracy. Zaangażowanie się w inicjatywę to konsekwencja długofalowych działań firmy podejmowanych w trosce o swoich pracowników. Oprócz wszechstronnego wsparcia psychologicznego, Provident dba również o integrację swoich zespołów, popularyzując aktywność sportową i wolontariacką.

Trwająca od ponad roku pandemia uświadomiła wagę dbałości o zdrowie psychiczne pracowników. Provident Polska systematycznie rozwija inicjatywy wspierające tworzenie przyjaznej atmosfery w pracy, integrujące zespoły oraz sprzyjające budowaniu pozytywnej emocjonalnej więzi z firmą. Stąd decyzja o przyłączeniu się do kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”, której inicjatorem są Pracodawcy RP. Jej celem jest budowanie wśród pracodawców i pracowników świadomości dotyczącej znaczenia zdrowia psychicznego i konieczności włączenia tego obszaru w działania firm.

– Udział w kampanii zainicjowanej przez Pracodawców RP jest naturalną konsekwencją wieloletnich działań Providenta, dzięki którym nasi pracownicy mają poczucie fizycznego i psychicznego komfortu w miejscu pracy. Jest to szczególnie istotne w trudnych warunkach pandemii. Wyniki naszych badań przeprowadzonych wspólnie z Dentsu Data Services pokazują, że ten czas jest trudnym emocjonalnie doświadczeniem dla wielu Polaków. Tym większa jest więc waga nieustannego dbania o dobrostan i samopoczucie pracowników – podkreśla Małgorzata Skibińska, dyrektor Departamentu Personalnego w Provident Polska.

Od początku pandemii Provident wdrożył wiele inicjatyw wszechstronnie dotyczących fizycznego i psychicznego bezpieczeństwa w miejscu pracy. Dlatego na poziomie globalnym wdrożono Care Plan, w ramach którego pracownicy zostali wyposażeni w środki ochrony, a ich miejsca pracy zostały przystosowane do nowych warunków. Powołano herosów normalności – pracowników Providenta, którzy pomagają w odpowiednim przygotowaniu przestrzeni biurowej. Zapewniono pomoc psychologiczną oraz infolinię by pomóc pracownikom z wyzwaniami jakie stawia praca w reżimie epidemicznym. Uruchomiono również Rodzicielską Grupę Mocy, która jest wsparciem szkoleniowym dla rodziców. Ponadto, w styczniu miał miejsce Tydzień Zdrowia Psychicznego, podczas którego pracownicy mogli dowiedzieć się jak lepiej dbać o swój psychiczny i emocjonalny dobrostan.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pandemia utrudniła kontakt z drugim człowiekiem. W Providencie cenimy pracę zespołową, budowanie w pracownikach poczucia więzi i przynależności do wspólnoty. Jednak nie sprzyja temu praca zdalna i komunikacja elektroniczna. Dlatego staramy się odtworzyć w sferze cyfrowej jak najwięcej aktywności integrujących pracowników – od wolontariatu, poprzez aktywność sportową, aż po tzw. coffee moments, które pozwalają im utrzymywać bardziej nieformalne relacje w zespołach. Działania te opieramy o rozmowy i konsultacje z pracownikami, dzięki czemu odpowiadają one na ich realne potrzeby – mówi Małgorzata Skibińska.

Wspólna aktywność fizyczna od lat integruje pracowników Providenta. Restrykcje epidemiczne sprawiły, że w 2020 r. Provident Run odbył się w formie wirtualnej. Mimo to uczestnikom udało się zebrać 20 000 zł dla Fundacji Gajusz, która pomaga przewlekle i nieuleczalnie chorym dzieciom oraz ich rodzinom. Pandemia nie przeszkodziła w zaangażowaniu pracowników w wolontariat. Razem z Fundacją Zaczytani.org przekazali oni ponad 1000 mikołajkowych prezentów dla małych pacjentów w dziewięciu placówkach, w tym do sześciu szpitali. W okresie przedświątecznym pracownicy Providenta oraz doradcy klienta już po raz 12. odebrali Listy do ProviMikołaja i zakupili ponad sto prezentów dla dzieci z czterech placówek opiekuńczych. Firma stara się również odtworzyć tzw. coffee moments. W tym celu regularnie organizuje zdalne spotkania, na których pracownicy dyskutują o książkach, serialach, filmach czy własnych zainteresowaniach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Cieszymy się z udziału w kampanii „Zrozum. Poczuj. Działaj!”. Chcemy dzielić się naszymi doświadczeniami w budowaniu przyjaznego miejsca pracy i współtworzyć inicjatywy inspirujące do włączenia się w działania wspierające zdrowie psychiczne pracowników. Jestem przekonana, że takie działania współgrają z ich oczekiwaniami – podsumowuje Małgorzata Skibińska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się