Trisomia 21 to obecność dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów. Zatem wybór daty 21 marca (21.03) dla World Down Syndrome Day nie jest przypadkowy i został symbolicznie wyznaczony jako święto, szyld i hasło, które co roku zwraca uwagę na zespół Downa.
Kolorowe skarpetki od Many Mornings wspierają World Down Syndrome Day po raz trzeci
Zobacz również
O zaangażowaniu firmy w akcję społeczną jej założyciele, Maciek Butkowski i Adrian Morawiak mówią tak:
– Nasza działalność biznesowa opiera się o produkt, który jest globalnie uznawany za symbol osób z zespołem Downa, a założenie go 21 marca stanowi wyraz akceptacji i wsparcia dla nich. Tymczasem w naszym kraju funkcjonuje wiele szkodliwych stereotypów na temat ludzi z Trisomią 21, które utrudniają lub wręcz uniemożliwiają społeczne integrowanie ich. Od początku istnienia Many Mornings staramy się przełamywać stereotypy, walczyć o różnorodność i przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu. Na mapie naszych działań, które do tego prowadzą Światowy Dzień Zespołu Downa jest jednym z najważniejszych punktów. Mimo, że postrzeganie ludzi z Trisomią 21 jest dyskutowane od lat, nadal społeczne nastawienie do nich jest problemem, który negatywnie wpływa na ich życie. Chcemy to zmieniać, dlatego w tym roku znacząco powiększyliśmy skalę naszej aktywności – prowadzimy akcje społeczne na rzecz włączenia społecznego osób z Zespołem Downa nie tylko w Polsce, ale m.in. również w Niemczech (w kooperacji z Deutschen Down-Syndrom InfoCenter). Wspieramy też globalną kampanię Down Syndrome International #LotsOfSocks – dodaje Maciek Butkowski.
O kampanii
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kampania społeczna „Nie do pary jest tu tylko chromosom”, nawiązując do obecności dodatkowego, trzeciego chromosomu w 21. parze chromosomów u ludzi Trisomią 21, ma na celu zainicjowanie dyskusji o potrzebie większej integracji osób z zespołem Downa. Ma też pokazać, że mimo że dzieci i osoby dorosłe z zespołem Downa zmagają się z odmiennością w stosunku do reszty społeczeństwa – są radosnymi i pełnymi życia ludźmi i barwnymi indywidualnościami. Potwierdzają to uczestnicy akcji, którzy zagrali w spocie. Prywatnie są podopiecznymi Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani i całkowicie zaprzeczają szkodliwym stereotypom.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Stereotypy na temat osób z zespołem Downa
W Polsce żyje około 60 tysięcy osób z Zespołem Downa… Według badań przeprowadzonych na zlecenie Resolution Poland 15% Polaków uważa, że osoby z zespołem Downa nie mogą pracować, 12% – że nie mogą uczyć się w szkole, tyle samo – że nie mogą uprawiać sportu, 10% – że nie potrafią korzystać z internetu, 9% – że zespołem Downa można się zarazić. A to nie koniec alarmujących danych!
Many Mornings i Zespół Kolorowych Skarpetek
Many Mornings wspiera ten kolektyw działających pro bono ludzi z branży marketingu komunikacji już po raz drugi. Inicjatorka akcji, Kaja Bielawska, której siostra Monika jest jej prywatnym powodem do działania na rzecz ludzi z zespołem Downa, mówi:
– W tym roku Zespół Kolorowych Skarpetek to już ponad 50 osób. Każda z nich dołożyła cegiełkę do tej niesamowitej akcji. Kiedy myślałam, że realizacja projektu będzie musiała zostać w tym roku zawieszona – zaskoczył mnie telefon od Many Mornings. Chęci kontynuowania zeszłorocznego wsparcia przez tę skarpetkową firmę i darowizna w wysokości 35 000 złotych umożliwiła realizację szeregu działań, których podjął się radosny kolektyw #ZespolKolorowychSkarpetek. Potem – tak mnie, jak i Many Mornings zaskoczyła lawina wsparcia i pozytywnej energii płynąca od wszystkich zaangażowanych w akcję podmiotów, która pojawiła się od razu po zaproszeniu do stworzenia pomysłu na kampanię. Niech ta energia frunie w świat wraz ze spotem!
Many Mornings to łódzka firma, założona 6 lat temu. Jej pomysłodawcy nigdy nie mieścili się w standardach szablonowego myślenia, dlatego postanowili na koncepcie autorskich, różniących się w parze skarpetek zbudować biznes. O tym, że cel udało się osiągnąć świadczy stały rozwój zespołu Many Mornings i jego licznych społecznych inicjatyw.
– Dzięki mądrej współpracy z organizacjami pozarządowymi i wzajemnemu zaufaniu zyskaliśmy perspektywę poszerzenia swojego pozytywnego wpływu – w tym projekcie: dla społeczności osób z Trisomią 21. Takie globalne podejście jest możliwe dzięki stworzeniu w zeszłym roku oddzielnej komórki ds. społecznej odpowiedzialności. Powierzyliśmy koordynację licznych działań CSR naszej firmy specjalistce zdolnej skanalizować w jeden główny nurt wiele interesujących nas, wartkich prądów społecznej odpowiedzialności. Magda Majorowska, pracując nad koncepcją działań wspierających Światowy Dzień Zespołu Downa, zainicjowała zakrojony na szeroką skalę projekt, włączając do jego realizacji wiele podmiotów: społecznych i marketingowych, w tym globalnie działającą organizację Down Syndrome International – mówi Adrian Morawiak, CEO & coFounder.
Misję Many Mornings najlepiej opisuje program Share a Pair!, którego najważniejszymi filarami są przeciwdziałanie wykluczeniu i działania na rzecz zwiększania różnorodności. Ze skalą działań firmy można zapoznać się odwiedzając https://manymornings.com/podsumowanie-share-a-pair-2020/.