Tegoroczny festiwal w Cannes to największy sukces w historii McCANN Worldgroup. Nasze agencje zdobyły 66 statuetek, a „Dumb Ways to Die” została najbardziej nagrodzoną kampanią w historii festiwalu w Cannes. To niezaprzeczalnie świadectwo naszego dynamicznego rozwoju oraz dowód na to, że nasze idee kreatywne i nietuzinkowe podejście plasują nas w światowej czołówce – powiedział Wojciech Borowski, CEO McCANN Worldgroup.
Celem kampanii było zaangażowanie i dotarcie do osób, które nie chcą słyszeć żadnych komunikatów dotyczących bezpieczeństwa. Była ona obecna w prasie drukowanej, radiu lokalnym, na outdoorze i w Internecie. Dzięki swojej ogromnej popularności i efektywności (ponad 700 cytowań w mediach na całym świecie i ponad 50 mln. odsłon w serwisie YouTube) w ciągu roku kampania przyczyniła się do 30% zmniejszenia wypadków w australijskim metrze.
Zobacz również
Piosenka „Dumb Ways to Die”, do której słowa napisał John Mescall, śpiewana przez Emily Lubitz z zespołu Tinpan Orange, w ciągu 24 godzin znalazła się na liście najlepszych piosenek iTunes, a następnie 6 najpopularniejszych piosenek na świecie. Została też uznana za największy „viral hit” w Australii. W ciągu 2 tygodni od premiery pojawiło się aż 65 jej interpretacji. Doczekała się także oficjalnej wersji karaoke.
W maju 2013, australijskie Metro wprowadziło także grę „Dumb Ways to Die” na iPhone’a, iPod touch i iPad’a, zachęcającą do unikania niebezpiecznych działań nie tylko w metrze.
Do tej pory kampania otrzymała m.in. 25 Lwów w Cannes, 7 Webby Awards, 3 Siren Awards i Grand Trophy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing