Znaczenie forów internetowych dla sprzedaży jest szczególnie wysokie w przypadku marek, w których procesie zakupowym silnie występuje Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline).
Efekt ROPO w motoryzacji
Badanie „Consumer Commerce Barometer: ROPO Scattercharts” wykazało, że aż 70% sprzedaży samochodów w Polsce podlega Efektowi ROPO.
Zobacz również
Efekt ROPO polega na zachowaniu konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupu w tradycyjnej sieci sprzedaży offline dokonują intensywnego research’u sieci w poszukiwaniu informacji i opinii na temat planowanych zakupów. W tym celu odwiedzają serwisy marek, strony i blogi eksperckie oraz fora internetowe. Informacje i opinie, które tam znajdą determinują ich decyzje zakupowe.
Poniższa infografika przedstawia znaczenie forów internetowych w tym procesie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing