Mediapanel: Kuchnia i gotowanie z przedświątecznym wzrostem popularności [badanie]

O autorze
1 min czytania 2021-04-14

Tegoroczne Święta Wielkanocne po raz kolejny upłynęły pod znakiem pandemii. Sprawdziliśmy, w jaki sposób użytkownicy korzystali w tym czasie z mediów i jakie treści były dla nich w tym okresie najbardziej interesujące. Okazało się, że Polacy tradycyjnie już poszukiwali w internecie inspiracji kulinarnych. Serwisy skategoryzowane w badaniu Mediapanel jako „Kuchnia, gotowanie” tuż przed świętami zanotowały znaczące wzrosty oglądalności.

Istotny wzrost popularności omawianej kategorii odnotowaliśmy dla wszystkich kluczowych wskaźnikach badania, takich jak liczba realnych użytkowników, odsłon czy długość czasu spędzanego na witrynach przez użytkownika. Szczyt zainteresowania kulinariami przypadł na przedświąteczny piątek i sobotę – wyraźnie wskazuje to, że internauci zajęci byli wówczas poszukiwaniem inspiracji i przepisów dań na świąteczny stół.

Realni użytkownicy


Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, RU

Największa liczbę użytkowników odnotowaliśmy w sobotę, 3 kwietnia – wyniosła ona 4,2 mln. Dla porównania, średnia dzienna liczba RU w marcu wynosiła 1,9 mln osób. Drugim najaktywniejszym pod względem liczby internautów przedświątecznym dniem był piątek, 2 kwietnia, z wynikiem 3,9 mln.

Odsłony


Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, Views

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W przypadku liczby odsłon rekord padł w piątek, 2 kwietnia. Tego dnia użytkownicy wygenerowali ich aż 14,1 mln, przy średniej dziennej dla marca wynoszącej 5,3 mln. Wysoka oglądalność utrzymywała się oczywiście również w sobotę, gdy internauci wykonali 12,4 mln odsłon.

Average time spent


Źródło: Mediapanel, 15.03 – 07.04, kategoria „Kuchnia, gotowanie”, ATS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wielki Piątek i Sobota były również dniami, gdy internauci spędzali na witrynach poświęconych kulinariom najwięcej czasu. 2 kwietnia średni czas na użytkownika wyniósł ponad 3 minuty, natomiast 3 kwietnia nieznacznie mniej: 2 minuty i 51 sekund. Średnia dzienna dla marca w przypadku wskaźnika ATS wynosiła 1 minutę i 56 sekund.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Najpopularniejsze witryny


Źródło: Mediapanel, 01.04 – 05.04

Liderem zestawienia witryn z kategorii „Kuchnia, gotowanie” była w okresie świątecznym kwestiasmaku.pl. Przyciągnęła ona od 1 do 5 kwietnia 2,6 mln użytkowników, którzy wygenerowali w tym czasie 6,9 mln odsłon. To wynik znacząco lepszy niż w analogicznym okresie tydzień wcześniej. Stronami, które mogą pochwalić się największymi wzrostami są natomiast domowe-wypieki.pl (witryna odnotowała 207% zwyżki RU i 175% w przypadku odsłon), oraz aniagotuje.pl, która zdublowała liczbę użytkowników i odsłon w stosunku do poprzedniego tygodnia.