Logotyp nawiązuje do herbu miasta – srebrnego krzyża jagiellońskiego na niebieskim tle oraz dwóch srebrnych pierścieni położonych między jego ramionami. W konstrukcji prostego i minimalistycznego znaku krzyż stał się literą H, symbolicznie oddzielającą dwa rodzaje krojów pisma. Krój szeryfowy to nawiązanie do wielowątkowej historii królewskiego miasta. Krój bezszeryfowy to symbol współczesności i wyzwań, jakie dziś stoją przed Wschową.
– Po wielu latach funkcjonowania obecnego znaku i całego systemu identyfikacji gminy czuliśmy silną potrzebę zmiany. Od dawna podkreślam, że odkrywanie tożsamości Wschowy nie jest procesem zakończonym. Ciągle staramy się na nowo definiować zadania, które dziś stoją przed miastem. Jednocześnie czerpiemy ze wspaniałej historii i doświadczeń mieszkańców, którzy budują naszą wspólnotę. Nowy logotyp i identyfikacja wizualna świetnie oddają ten balans – mówi Konrad Antkowiak, burmistrz Wschowy.
Zobacz również
Proces tworzenia systemu identyfikacji wizualnej rozpoczął się od warsztatu z udziałem burmistrza miasta oraz pracowników odpowiedzialnych za komunikację i promocję gminy. W toku prac nowy znak został wsparty dwoma uzupełniającymi się hasłami – Pozostań sobą oraz Właśnie tu. W założeniach autorów to odzwierciedlenie dążeń i motywacji mieszkańców miasta.
– Według wypracowanej przez nas strategii Wschowa to miasto, które niczego nie udaje. Nie pretenduje do tego, by być drugim Wrocławiem czy Zieloną Górą. Ma być autentyczną i samoświadomą marką, która podąża własną drogą. Marką, która z jednej strony akcentuje swoją bogatą, wielowiekową historię, z drugiej zaś pozostaje miejscem otwartym na nowoczesność. Wschowa to oferta dla ludzi, którzy szukają miejsca do mądrego życia – chcą pozostać sobą i żyć właśnie tu – wskazuje Michał Ulidis, dyrektor kreatywny agencji Publicon.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing