Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu jest największym w Polsce przeglądem najlepszych praktyk CSR. Pomimo, że 19-ta edycja powstała w trudnym okresie pandemii, a firmy musiały zmierzyć się z licznymi problemami, to łączna liczba praktyk z 225 przedsiębiorstw wyniosła blisko 2 tysiące – co stanowi podwójny rekord w historii wydawnictwa. Spośród działań zgłoszonych przez Kompanię Piwowarską doceniono te na rzecz środowiska naturalnego i pracowników, edukacji konsumenckiej, ekonomii społecznej, a także nowe praktyki związane z niesieniem pomocy sektorowi zdrowotnemu podczas pandemii.
19-ta edycja przeglądu najlepszych praktyk CSR w firmach w 2020 r. powstała w wyjątkowym czasie, kiedy Polska mierzyła się z pandemią koronawirusa, a mimo to odnotowano ponad 40 proc. wzrost działań zgłoszonych do publikacji po raz pierwszy. W raporcie nie mogło zabraknąć miejsca na przykłady dobrych praktyk związanych z działaniami na rzecz społeczności i sektora zdrowotnego. Wśród 2 tysięcy nadesłanych przykładów działań firm z wielu obszarów CSR zwrócono uwagę na 5 praktyk Kompanii Piwowarskiej, w tym właśnie na tę związaną z działaniami filantropijnymi, których najważniejszym beneficjentem była służba zdrowia w dobie COVID-19.
Zobacz również
Kompania Piwowarska zawsze była silnie zaangażowana w działania na rzecz społeczności, w których funkcjonuje, zarówno lokalnych, jak i na poziomie ogólnopolskim. W 2020 r. dwukrotnie wsparła finansowo szpitale w Poznaniu, Białymstoku i na Śląsku, gdzie znajdują się jej browary – dzięki temu placówki mogły zakupić to, czego w danym momencie najbardziej potrzebowały. Firma przekazała także środki na Fundusz interwencyjny COVID WOŚP.
W nowym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu doceniło również wsparcie podmiotów ekonomii społecznej. Kompania Piwowarska od wielu lat zamawia niektóre ze swoich materiałów promocyjnych w tego rodzaju przedsiębiorstwach. W 2020 r. do grona jej dostawców dołączyła TAKA MYDLARNIA – agencja aktywizująca osoby z niepełnosprawnością, w której Kompania Piwowarska zamówiła upominki świąteczne. W 2020 r. producent piwa uruchomił też kompleksowy program wellbeingowy skierowany do pracowników pod nazwą „Jak się masz?”. Jego celem jest kompleksowa dbałość o zdrowie i kondycję psychofizyczną pracowników firmy.
Kolejną dostrzeżoną praktyką jest kampania edukacyjna na rzecz ochrony środowiska „Nie wypadaj z obiegu”, której celem była zmiana postrzegania oddawania butelek zwrotnych na zgodne z duchem czasu, i warte naśladowania. W ubiegłym roku lider branży piwnej w Polsce po raz kolejny przypomniał też o tym, żeby nigdy nie prowadzić pojazdów pod wpływem alkoholu poprzez kampanię, której bohaterami były postaci autorstwa Andrzeja Milewskiego, znanego szerzej pod pseudonimem Andrzej Rysuje.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Społeczna odpowiedzialność biznesu jest integralnym elementem strategii Kompanii Piwowarskiej. Nasza firma od lat, na co dzień prowadzi liczne działania na rzecz środowiska naturalnego i lokalnych społeczności. Poza realizacją zaplanowanych projektów, reagujemy na bieżącą sytuację, tak, jak zrobiliśmy to w kryzysie pandemicznym COVID-19, udzielając wsparcia sektorowi zdrowia publicznego. Niezmiennie prowadzimy działania edukacyjne z obszaru ekologii, również wewnątrz naszej organizacji, oraz kampanie promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest najważniejszą cykliczną publikacją Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawaną od 2002 r. Zawiera najlepsze aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.