Agencja PR Calling przygotowała bezpłatny e-book dla firm z branży e-commerce na temat prowadzenia działań public relations. Znalazły się w nim m.in. informacje na temat narzędzi, które można wykorzystać w prowadzeniu komunikacji oraz porady jak się nimi posługiwać, a także wskazówki od dziennikarzy dotyczące współpracy z mediami. Publikacja zawiera też opinie przedstawicieli firm z sektora e-handlu dotyczące realizacji aktywności PR, m.in. Sendit, Merce.com czy Shoper.
Przed rokiem 2020 sektor e-commerce rósł w tempie kilkunastu procent rocznie. Jednak wybuch globalnej pandemii i lockdown spowodowały, że branża znacznie przyśpieszyła (do 43% r/r) . Konsumenci zaczęli chętniej robić zakupy przez internet, na rynku pojawiły się nowe podmioty, a już istniejące – otworzyły swoje e-sklepy. Celem e-booka, przygotowanego przez PR Calling, jest pokazanie firmom, które funkcjonują w tym sektorze – niezależnie od ich stażu – w jaki sposób prowadzić działania komunikacyjne, aby zaistnieć w świadomości potencjalnych partnerów biznesowych i klientów, a także zbudować pożądany wizerunek.
– Na polskim rynku funkcjonuje obecnie wiele firm z branży e-commerce. Za pomocą naszego e-booka chcemy im pokazać w jaki sposób mogą skutecznie wykorzystać swój potencjał komunikacyjny i biznesowy, dzieląc się swoim doświadczeniem, zdobytym podczas realizacji działań m.in. dla Sendit, Listonic czy Omnipack. Zawarliśmy w nim wiele wskazówek, z których mogą skorzystać zarówno podmioty, które do tej pory nie prowadziły działań PR, jak i te, które realizują je już od jakiegoś czasu. W publikacji wskazujemy od czego zacząć PR, jakie formaty można wykorzystać, jak prowadzić media relations, a także jak wybrać odpowiednią agencję. O swoich doświadczeniach w tych obszarach opowiadają również przedstawiciele firm z branży e-commerce. Mamy nadzieję, że nasz e-book pomoże przedsiębiorcom zrozumieć na czym polega PR oraz z sukcesem wdrożyć go w swojej firmie – mówi Katarzyna Dworzyńska, Head of Business, PR Calling.
Zobacz również
E-book wzbogacają wypowiedzi przedstawicieli firm i organizacji, których działalność jest związana z branżą e-commerce. Wśród nich znaleźli się: Lucyna Koba – Business Development Director w Gemius, Magda Nojszewska – dyrektor marketingu i e-commerce w Sendit, Aleksandra Bocian – PR specjalist i Paulina Wojczyńska – project director w Izbie Gospodarki Elektronicznej, Marcin Rutkowski – brand operations manager w Merce.com oraz Tomek Doksa – head of content & PR w Shoper. Publikację uzupełnił również artykuł Krzysztofa Marca, CEO Deva Group, pt. „SEO PR, czyli SERM”.
Z kolei o współpracy na linii dziennikarz – PR’owiec wypowiadają dziennikarze: Małgorzata Baran – Redaktor naczelna Proto.pl, Grzegorz Kiszluk – redaktor naczelny BRIEF, Wojciech Samborski – redaktor prowadzący NowyMarketing.pl, Adam Sawicki – redaktor prowadzący MamStartup.pl.
Patronat medialny nad e-bookiem objęli: NowyMarketing.pl, MamStartup.pl, BRIEF, Proto.pl.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Hastagiem promującym e-booka jest: #PRdlaecommerce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Publikacja jest dostępna do pobrania pod adresem prcalling.com/e-book.