Jak podkreśla McDonald’s, w 2019 roku w Polsce fleksitarianie, czyli osoby regularnie ograniczające spożycie mięsa stanowili około 30-40% populacji, natomiast aż 49% Polaków w wieku 25-34 deklarowało, że stosuje dni bez mięsa. W związku z tym sieć postanowiła wprowadzić do swojej stałej oferty roślinną pozycję.
Mowa tu o Veggie Burgerze z kotletem warzywnym przygotowanym m.in. z marchwi, groszku i brokułów, który zapewnia charakterystyczny smak McDonald’s – lecz tym razem w wersji bezmięsnej. Wśród dodatków znajdziemy zaś roztopiony plaster sera cheddar, kawałki świeżego pomidora oraz porcję drobno posiekanej sałaty.
Zobacz również
Premierze Veggie Burgera towarzyszy kampania marketingowa, skupiająca się na zabawie słowotwórczej. Wybrane słowa zostały wzbogacone przedrostkiem „wege”, nadając im zupełnie nowe znaczenie. Za strategię i koncepcję kreatywną kampanii odpowiada DDB Warszawa. Działania w social media McDonald’s Polska prowadzi Isobar Polska. Za zakup mediów odpowiada OMD, zaś za komunikację PR – agencja 24/7Communication.
Veggie Burger dostępny jest od 21 kwietnia dostępny jest we wszystkich restauracjach McDonald’s w kraju.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Roślinne nuggetsy to kolejna pozycja w Burger King, która pojawia się w menu restauracji w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie roślinnym jedzeniem wśród coraz szerszej grupy Polaków. Danie, podobnie jak Plant-based Whopper, zostało opracowane we współpracy z The Vegetarian Butcher.
PS2
Sieć McDonald’s nawiązała współpracę z firmą Beyond Meat, która słynie z produkcji roślinnych zamienników mięsa. W jej ramach już wkrótce w restauracjach marki pojawią się wegańskie burgery.