Spośród zgłoszonych 1656 pomysłów, międzynarodowe jury wybrało 31 najlepszych scenariuszy. Rekordową liczbę produkcji wyreżyserują reprezentaci dziewięciu krajów – Polski, Hiszpanii, Włoch, Słowacji, Czech, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Białorusi oraz Stanów Zjednoczonych. W tegorocznej edycji podział na kobiety i mężczyzn jest niemal równy. Wszystkie produkcje realizowane w ramach konkursu będą minimalizowały negatywny wpływ na środowisko przede wszystkim poprzez ograniczenie transportów oraz wykorzystanie recyklingowanej scenografii i rekwizytów. Aby zrekompensować ślad węglowy powstały podczas realizacji filmów, posadzone zostanie 930 m² bioróżnorodnego lasu. Wszystkie ekologiczne rozwiązania stworzone zostały we współpracy z organizacją AdGreen oraz fundacją “Las na zawsze”. Organizatorzy zapewniają również wsparcie w zakresie bezpieczeństwa psychologicznego, w tym narzędzia edukacyjne oraz możliwość zwrócenia się z wątpliwościami do zespołu producentów z Papaya Films. Wszystko to ma pomóc w wyeliminowaniu zachowań dyskryminujących na każdym etapie produkcji.
Finał 8. edycji konkursu planowany jest na koniec czerwca 2021 r.
Zobacz również
W konkursie powstaną filmy reklamowe w poziomym i pionowym formacie dla marek: Audioteka, BMW Polska, DPD, Durex, Facebook, IKEA, Kayax, Link4, McDonald’s, Multikino, Samsung Electronics Polska oraz Tyskie, teledyski dla artystów z wytwórni Kayax, a także filmy dla trzech fundacji: Camera Femina, Kosmos dla dziewczynek oraz Kuchinate – African Refugee Women’s Collective.
Partnerzy konkursu: ATM System, CPC Brand Consultants, Girls in Film, Heliograf, MakOnLine, Lunapark, Panavision, Ströer oraz Tidal.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach