Łukasz Pytlewski, dyrektor zespołu Analytics & Insight w Wavemaker przechodzi do GroupM, spółki mediowej i technologicznej, w ramach której działają agencje mediowe WPP (Wavemaker, MediaCom, Mindshare). Nowa rola w GroupM i obsadzenie w niej kluczowego eksperta grupy w obszarze danych i technologii podkreśla rosnące znaczenie tego obszaru w strategii spółki. Łukasz Pytlewski wraz z budowanym obecnie zespołem zajmie się tworzeniem rozwiązań technologicznych do pomiaru i optymalizacji działań reklamowych, pomiarem aktywności użytkowników w mediach cyfrowych, a także m.in. modelowaniem atrybucji, marketing automation, segmentacją użytkowników, tworzeniem algorytmów do zakupu reklamy programmatic czy automatyzacją procesu wizualizacji danych.
Scentralizowany rozwój takiej oferty, na poziomie całej grupy, ma służyć skuteczniejszemu skalowaniu nowych rozwiązań oraz popularyzowania najlepszych praktyk zaczerpniętych tak z GroupM, jak i mediowych spółek grupy: Wavemaker, MediaComu i Mindshare. Ich klienci, w coraz większym stopniu wykorzystujący digital, zarówno jako medium reklamowe, jak i kanał dystrybucji, będą mogli skorzystać z doradztwa nowego zespołu Łukasza Pytlewskiego w GroupM.
Zobacz również
Jego zespół tworzy obecnie 9 specjalistów łączących kompetencje data science, digital technology, web analytics i programowania. Będą oni ściśle współpracowali z Michałem Bogusławem, wieloletnim ekspertem grupy w zakresie technologii pomiarowych digital pracującym na rzecz Wavemaker i GroupM. Łukasz Pytlewski w stukturach GroupM raportuje do Tomasza Piątkowskiego, chief digital oficera grupy.
Przed przejściem do GroupM Łukasz Pytlewski pracował przez 9 lat dla Wavemaker (poprzednio MEC), a wcześniej był związany m.in. z MediaComem, Accenture i Onetem.
W Wavemaker zespół pod kierunkiem Łukasza rozwijał narzędzia analityczne i badawcze, a także systemy pomiarowe dla największych polskich reklamodawców. Pytlewski współtworzył m.in. projekt Precious (fuzja danych zakupowych i telemetrycznych) czy Light TV Viewers. Odpowiadał też za rozwój narzędzi analitycznych w zakresie modelowania sprzedaży oraz modelowania atrybucji, współtworzył hub analityczny dla regionu CEE.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
O nowym podziale ról w Wavemaker po przejściu Łukasza Pytlewskiego do GroupM, grupa poinformuje w najbliższych dniach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing