Platformy B2B – standard czy wciąż niszowe rozwiązanie? [raport]

Firma Positive Power sp. z o.o. sporządziła raport poświęcony zastosowaniu systemów B2B wśród polskich przedsiębiorstw. Badanie miało wykazać czy platformy B2B stają się już standardem wśród producentów, dystrybutorów i pośredników handlowych.
O autorze
1 min czytania 2013-06-26

Z raportu wynika, że zaledwie 46% przebadanych przedsiębiorców dobrze zna to rozwiązanie. Aż 29% respondentów nigdy o platformach B2B nie słyszało, pozostali systemy znają, ale dokładnych informacji na ich temat nie posiadają. Poziom wiedzy przekłada się także na liczbę wdrożeń platform w firmach – zaledwie 21% przebadanych przedsiębiorstw zadeklarowało posiadanie i stosowanie rozwiązania.

Optymistycznie brzmią prognozy dotyczące potencjalnych wdrożeń – aż 55% ankietowanych rozważa lub deklaruje w najbliższym czasie inwestycję w platformę.

Wśród najczęściej wymienianych powodów, dla których respondenci do tej pory nie zdecydowali się na rozwiązanie, znalazły się: niedostateczna znajomość oraz oszczędność pieniędzy. Co ciekawe, zaledwie 5% ankietowanych obawiało się oporu ze strony kontrahentów.

Mniej optymistycznie prezentują się wyniki raportu w zakresie świadomości przedsiębiorców odnośnie oczekiwań ich partnerów biznesowych. Aż 44% ankietowanych nie ma pojęcia czego jego kontrahenci oczekują i czy byliby skłonni współpracować za pośrednictwem platform B2B.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najbardziej pożądane przez przedsiębiorców korzyści z wdrożenia platformy B2B to: możliwość kontrolowania stanów magazynowych, obniżenie kosztów prowadzenia transakcji, zarządzanie dokumentami sprzedażowymi i oszczędność czasu.

Bardzo pozytywny pozostaje także wynik korzyści odnotowanych przez osoby, które używają już platformy. W pełni pokrywają się one z oczekiwaniami osób, które jej jeszcze nie posiadają.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Równie pozytywnie nastrajają wyniki badania poziomu zadowolenia użytkowników platformy – 55% osób zadeklarowało odpowiedzi „bardzo zadowolony” lub „raczej zadowolony”. Zaledwie 1% ankietowanych wyraża zupełne niezadowolenie z wdrożenia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pobierz raport