Międzynarodowy Dzień Ziemi, który obchodziliśmy 22 kwietnia, był dobrą okazją do refleksji nad kondycją naszej planety i działaniami podejmowanymi przez nas na rzecz środowiska. Avon, działając na rzecz lepszego świata dla kobiet, chce tworzyć lepszy świat dla nas wszystkich. Redukcja gazów cieplarnianych o 53% czy przetwarzanie plastiku na poziomie ponad 93% – to tylko niektóre z działań zrealizowanych w 2020 roku przez tę markę. Można je znaleźć w specjalnym raporcie na temat społecznej odpowiedzialności ich biznesu.
Avon od lat stara się w swojej działalności podejmować odpowiedzialne inicjatywy, a ich globalna strategia oparta jest na dwóch filarach: trosce o planetę (Planet Kind) i trosce o ludzi (Human Kind), które szczegółowo opisane są w publikacji „The Beauty of Doing Good. Responsible Business Report 2020”.
Zobacz również
Ziemia to nasz wspólny dom
Marka Avon m.in. walczy ze zmianami klimatycznymi, dba o zwierzęta oraz stara się pakować swoje produkty wyłącznie w opakowania wykonane z surowców pozyskanych w zrównoważony sposób. W ubiegłym roku firma zredukowała emisję gazów cieplarnianych o 53%, a dalsze plany zakładają osiągnięcie zerowej emisji do 2030 roku. Avon odpowiedzialnie podchodzi również do produkcji swoich plastikowych opakowań. Już dziś poziom ich przetwarzania osiągnął ponad 93%, a do 2025 roku planują osiągnąć poziom 100% w skali globalnej.
Najważniejsi są ludzi
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Marka podejmuje także szereg inicjatyw prospołecznych, których celem jest dbanie o nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Firma edukuje, rozwija i wspiera ważne społecznie tematy. Jednym z nich jest problem przemocy domowej, która według ogólnoświatowych danych Avon z 2020 roku, znacznie nasilił się – przede wszystkim z powodu izolacji i zamknięcia osób doświadczających przemocy ze swoimi sprawcami. W związku z tym marka rozpoczęła globalną kampanię #IsolatedNotAlone i przekazała 1 mln dolarów na rzecz 50 organizacji wspierających kobiety na całym świecie. W ten sposób Avon razem z lokalnymi fundacjami mógł realnie wpłynąć na losy pokrzywdzonych osób, wskazując im miejsca, gdzie mogą bezpiecznie szukać pomocy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Coraz ważniejsze jest to, by firmy nie tylko sprzedawały produkty, ale również angażowały się w ważne społecznie sprawy i pomagały potrzebującym. Taka jest właśnie nasza wizja biznesu, co podkreślamy m.in. w ramach kampanii Watch Me Now – głośno mówiąc o tym, jaki naprawdę jest Avon. Co ważne, w 2020 roku udało nam się sprzedać na całym świecie aż 13 mln dedykowanych produktów, z których zysk przeznaczyliśmy na walkę z przemocą na tle płciowym, a także 18 mln produktów z Różową Wstążką, które wspierają kampanię Avon Kontra Rak Piersi. W Polsce w od 2019 roku ufundowaliśmy ponad 13 tys. USG piersi! Dodatkowo w kwietniu do naszej oferty dołączyły przypinki z symbolem różowej wstążki. Zebrany z ich sprzedaży dochód przeznaczymy w całości na wsparcie profilaktyki raka piersi – mówi Agnieszka Isa, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.
Wsparcie w czasach COVID-19
W ramach walki z pandemią Avon wyprodukował na całym świecie ponad 9 mln środków do dezynfekcji rąk oraz ponad 4 mln maseczek ochronnych. W Polsce marka przekazała ponad 7 ton swoich produktów, takich jak mydła, szampony i żele do dezynfekcji, do szpitali i służb publicznych. Firma okazała także duże wsparcie dla swoich Konsultantek, zapewniając im m.in. dostęp do narzędzi niezbędnych do wykonywania pracy w nowej, pandemicznej rzeczywistości – aplikację Avon On, broszurę elektroniczną czy też liczne programy szkoleniowe, ułatwiające zdalne prowadzenie biznesu.