Seriale z miłością w tytule najgoręcej komentowane w social media

Polacy lubią seriale. Ich liczba rośnie, podobnie jak oglądalność. Czy te najchętniej wybierane, są również najpopularniejsze wśród internautów? „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, które polskie produkcje goszczą najczęściej w mediach społecznościowych.
O autorze
1 min czytania 2013-06-27

Niezależnie od wieku, seriale dla wielu osób stanowią nieodłączny element codzienności. Niektóre gromadzą przed telewizorami nawet kilkanaście milionów widzów. Każda ze stacji ma ich w swojej ramówce przynajmniej kilka. O przywiązaniu rodaków do tego typu oferty świadczy również fakt, że w maju liderem rynku stacji tematycznych dostępnych w Polsce został kanał TVP Seriale.

Użytkownicy internetu chętnie dzielą się również opiniami na temat ulubionych telenoweli w sieci. Z analizy wpisów i komentarzy z pięciu najpopularniejszych serwisów społecznościowych wynika, że najchętniej komentowane są seriale obyczajowe. W maju w serwisach Facebook, Twitter, Blip, YouTube i Wykop odnotowano ponad 2 tys. takich informacji. Prawie czterokrotnie mniej uwagi użytkownicy social media poświęcają serialom komediowym, a jeszcze rzadziej wypowiadają się o kolejnych odcinkach filmów kryminalnych – nieco ponad 300 wypowiedzi.

Najwięcej opinii można odnaleźć na Facebooku i Twitterze. W analizowanym okresie było to odpowiednio 1307 i 1282 wpisów i komentarzy. Youtube i Blip należą do rzadziej wybieranych mediów (285 i 178 informacji). Tylko 23 wypowiedzi pojawiły się w serwisie Wykop.pl.

Dyskusje na temat seriali w social media zdominowały „M jak Miłość” oraz „Pierwsza Miłość”. Opinii dotyczących serialu o rodzinie Mostowiaków odnotowano w maju aż 618, a tylko 31 mniej o dziejącej się we Wrocławiu „Pierwszej Miłości”. Prawie 380 informacji zebrała „Rodzinka.pl”. W dalszej kolejności uplasowały się „Świat według Kiepskich” (190), „Przepis na życie” (158), „Komisarz Alex” (156) i „Prawo Agaty” (151). Pierwszą dziesiątkę zamykają „Ojciec Mateusz” (149), „Ranczo” (147) oraz „Barwy szczęścia” (132).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród wypowiedzi na temat „M jak Miłość” przeważały wpisy na Twitterze, które stanowiły 66 proc. wszystkich informacji. Blisko 23 proc. komentarzy odnotowano na Facebooku. Użytkownicy Twittera wypowiadali się również najczęściej o „Prawie Agaty” (63 proc.) i „Przepisie na życie” (45 proc.). Z kolei „Komisarz Alex” najwięcej emocji wzbudzał na Facebooku (81 proc. wszystkich informacji o serialu), podobnie jak „Rodzinka.pl” (61 proc.), „Świat według Kiepskich” (54 proc.), „Rancho” (50 proc.) i „Pierwsza Miłość” (44 proc.). „Ojciec Mateusz” zebrał zbliżoną liczbę informacji na Facebooku (56) i Twitterze (54), a „Barwy szczęścia” – na Twitterze (52) i Blipie (52).

Bijący rekordy oglądalności biograficzny serial „Anna German” dorobił się w maju tylko 35 komentarzy i postów. Zainteresowaniem użytkowników serwisów społecznościowych nie cieszą się również „Klan”, „Oficerowie”, „Malanowscy i Partnerzy” oraz „W-11 Wydział Śledczy”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wykres 1. Top 5 seriali w najpopularniejszych serwisach społecznościowych