Umowa zakłada również prawa do sponsorowania rozgrywek w ramach turnieju UEFA Super Cup, finałów UEFA Youth League, finałów UEFA Champions League Futsal oraz UEFA eChampions League.
To nie pierwszy raz, gdy mamy do czynienia ze współpracą FedEx i UEFA: w 2015 roku FedEx został sponsorem głównym turnieju UEFA Europa League, natomiast w 2019 – sponsorem rozgrywek UEFA National Team Football. FedEx jest także oficjalnym partnerem logistycznym turnieju UEFA Euro 2020, który latem tego roku zostanie rozegrany w kilku europejskich miastach-gospodarzach.
Zobacz również
Sponsoring UEFA Champions League to już kolejna inicjatywa, która umacnia rolę FedEx jako wieloletniego sponsora UEFA.
W 2016 roku FedEx został pierwszym sponsorem wspierającym organizację UEFA Foundation for Children, która wykorzystuje piłkę nożną jako narzędzie do wywierania pozytywnego wpływu na społeczności na całym świecie. Poza sponsoringiem rozgrywek UEFA Europa League oraz turnieju Euro 2020, FedEx i Fundacja UEFA zapewniły lokalnym społecznościom w Hiszpanii, Polsce, Brazylii i RPA bezpieczne boiska do gry w piłkę oraz współfinansowały program społeczny „Football for Employability” przeznaczony dla młodych ludzi w Rumunii, Anglii, Irlandii, i na Węgrzech. W poprzednich latach FedEx we współpracy z organizacjami non-profit zapraszał miejscowe dzieci do udziału w dziecięcej eskorcie meczowej podczas finałów UEFA Europa League rozgrywanych w Sztokholmie (Szwecja), Lyonie (Francja) i Baku (Azerbejdżan). Finał w Baku szczególnie zapisał się w historii piłki nożnej, ponieważ dziecięca eskorta meczowa składała się z samych dziewcząt.
– Globalny sponsoring UEFA Champions League stworzy niezrównane możliwości naszej marce, członkom zespołu, klientom i społecznościom. Powiązanie marki FedEx ze światowej klasy rozgrywkami sportowymi pozwoli połączyć nasze usługi z odbiorcami poprzez pasję i sportowe emocje oraz umożliwi wniesienie pozytywnego wkładu w rozwój lokalnych społeczności. Będziemy kontynuować współpracę z UEFA Foundation for Children w celu zwiększenia odpowiedzialności społecznej, tak jak robiliśmy to dotychczas w ramach sponsoringu UEFA Europa League – mówi Brie Carere, vice president, chief marketing and communications officer, FedEx Corp.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– FedEx okazał się niezwykle cennym partnerem UEFA. Cieszy nas, że FedEx kontynuuje rozpoczętą w 2015 roku współpracę, która dziś przybrała formę wsparcia naszych flagowych rozgrywek klubowych, czyli UEFA Champions League. UEFA Champions League to największe rozgrywki klubowe na świecie i cieszymy się na bliską współpracę z FedEx w okresie najbliższych trzech lat. Umożliwi ona FedEx realizację licznych projektów, które nie tylko przyniosą korzyści społeczności piłkarskiej, ale będą także wywierać pozytywny wpływ na środowisko – powiedział UEFA marketing director, Guy-Laurent Epstein.
Słuchaj podcastu NowyMarketing