Pedigree od wielu lat działa dla dobra psów. Tylko w ubiegłym roku marka przekazała schroniskom w Polsce ponad 133 tysiące posiłków dla bezdomnych psów. W tym roku Pedigree idzie zdecydowanie dalej, inicjując całoroczną kampanię, której celem jest wspieranie adopcji oraz angażowanie opiekunów czworonogów w tworzenie lepszego świata dla wszystkich psów. Od kwietnia br. Pedigree wspiera bezdomne psy przy współpracy z 12 schroniskami i oddziałami Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce (TOZ), przeznaczając na ten cel milion złotych.
Pierwszym z trzech filarów kampanii Pedigree „Dla Dobra Psów” jest profesjonalna opieka behawiorystów. Każdy pies przebywający w placówce TOZ, który potrzebuje pomocy behawioralnej otrzyma ją. Dzięki temu pracownicy schroniska będą mogli lepiej odpowiadać na indywidualne potrzeby czworonogów zwiększając tym samym szansę na adopcję i udaną aklimatyzację w nowym domu. Zoopsycholodzy będą pomagać psom w schroniskach w Celestynowie, Chorzowie, Częstochowie, Kiczarowie, Koninie, Krotoszynie, Piotrkowie Trybunalskim, Radlinie, Słupsku, Sopocie, Wrocławiu i Zabrzu.
Zobacz również
– Dobre relacje człowieka z czworonożnym przyjacielem zależą przede wszystkim od zaspokojenia potrzeb zwierzęcia. Dlatego tak ważne jest zaangażowanie behawiorysty, który pomaga zwierzętom w uzyskaniu dobrostanu, czyli stanu fizycznej i psychicznej równowagi. Dzięki pracy zoopsychologów czworonogi mają szansę na lepsze, szczęśliwsze życie oraz troskliwy i kochający dom – mówi Małgorzata Głowacka, lekarka weterynarii, kierownik naukowy ds. żywienia zwierząt Mars Polska.
Kolejnym obszarem wspieranym w ramach kampanii „Dla dobra psów” jest opieka weterynaryjna. Dzięki temu psy ze schronisk TOZ’u uzyskają dodatkową pomoc w postaci np. zabiegów profilaktycznych, leczenia stomatologicznego. Takie działania służą zwiększeniu komfortu ich życia, co w efekcie pozwoli na bezpieczną i zdrową adopcję.
Trzecim filarem kampanii marki Pedigree jest edukacja. Przy współpracy z ekspertami TOZ powstały kolorowanki dla dzieci i broszury dla młodzieży oraz angażujące prezentacje do lekcji. Materiały zostały przygotowane tak, aby zajęcia mogły być realizowane w przedszkolach i szkołach także w trybie zdalnym.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Współpracujemy z Pedigree od lat i łączy nas przekonanie, że każde zwierzę zasługuje na miłość i szacunek ze strony człowieka, dlatego cieszy nas, że dzięki tegorocznej kampanii możemy zainwestować nie tylko w bieżące potrzeby naszych podopiecznych, pomagając im znaleźć własny dom, ale także możemy wspólnie edukować przyszłych opiekunów psów.– mówi Łukasz Balcer, kierownik schroniska dla bezdomnych zwierząt w Celestynowie oraz prezes Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To nie koniec działań wspierających wiedzę opiekunów czworonogów na temat odpowiedzialnej adopcji i opieki nad pupilem. Pedigree będzie zapraszać ekspertów oraz influencerów, aby dzielić się wiedzą i razem przełamywać bariery adopcyjne. W cyklicznych nagraniach publikowanych na kanałach marki będą poruszane tematy m.in. proces adopcyjny, potrzeby psa, wprowadzenie psa do rodziny. W pierwszym odcinku Kasia Czereszewska, z Fundacji „Dr Clown”, koordynująca projekt dogoterapii dla dzieci w szpitalach rozmawia z Edytą Herbuś. Znana m.in. z miłości do zwierząt aktorka sama jest opiekunką adoptowanego psa i od lat wspiera działania mające na celu poprawę jakości życia psów i kotów w schroniskach.
– Zwierzęta od zawsze są mi bliskie, dlatego cieszę się, że razem z marką Pedigree mogę aktywnie wspierać je i zachęcać do tego innych. Właśnie dzięki takim kampaniom świat ma szansę stać się lepszym miejscem dla zwierząt, a szczególnie dla bezdomnych psów. Moim marzeniem jest, by dla każdego psiaka udało się znaleźć kochający dom – mówi aktorka Edyta Herbuś.
Dodatkowo, nowi opiekunowie, na początku ich drogi z czworonożnym członkiem rodziny, otrzymają w schroniskach TOZ pakiety edukacyjne „Nowy dom z Pedigree” zawierające list powitalny, produkty oraz broszurę z praktycznymi informacjami m.in. jak dbać o zdrowie psa, nie zapominając o zaspokojeniu jego potrzeb emocjonalnych, jak powinna wygląda prawidłowa dieta psa, dlaczego zwierzęta mają pozytywny wpływ na zdrowie psychiczne i fizyczne całej rodziny oraz jak można zapobiegać bezdomności zwierząt.