AdGreen to międzynarodowy projekt, który jednoczymy branżę reklamową, aby wyeliminować negatywny wpływ produkcji reklamy na środowisko. W ramach inicjatywy we wrześniu br. swoją premierę będzie mieć specjalny kalkulator, który umożliwi agencjom reklamowym, firmom produkcyjnym oraz usługowym, a także markom mierzenie śladu węglowego w produkcji reklamowej, a także wskaże, gdzie warto wprowadzić zmiany, by kampanie reklamowe były neutralne dla naszego środowiska.
Zobacz również
W projekt AdGreen zaangażowały się już takie agencje, jak m.in. Havas UK, Havas Studios i Mullen Lowe Group oraz Publicis Groupe UK. Teraz dołączają do nich koncerny: Unilever i Nestlé.
Firmy te zobowiązały się bowiem do zapłacenia dobrowolnej, ekologicznej opłaty w wysokości 0,25% kosztów produkcji reklamy. Fundusze trafią zaś na konto brytyjskiego Stowarzyszenia Reklamowego i zostaną wykorzystane do pokrycia kosztów zasobów, narzędzi i szkoleń zapewnianych przez AdGreen.
Nestlé jest pierwszym reklamodawcą w Wielkiej Brytanii, który będzie wykorzystywać recyklingowany papier w swoich kampaniach outdoorowych. Początkowo będą to reklamy marek Polo, KitKat, Quality Street i Nescafé.
Słuchaj podcastu NowyMarketing