Nasze społeczeństwo jest coraz bardziej świadome kwestii zanieczyszczania środowiska odpadami pochodzącymi z plastiku jednorazowego użytku. W duchu idei walki z tym problemem oraz wykorzystywania recyklingu w celu zrównoważonego rozwoju, adidas odświeżył klasyczną sylwetkę modelu Stan Smith stosując nową cholewkę Primegreen z materiałów pochodzących z recyklingu.
Razem z nowo powstałym warszawskim salonem sklepu SneakerStudio adidas postanowił przenieść swój manifest o zredukowaniu zużycia plastiku do świata rzeczywistości rozszerzonej. Na potrzeby kampanii powstał instagramowy filtr AR, dzięki któremu można zobaczyć ten kultowy model w niecodziennej odsłonie. Już na początku maja w stolicy pojawią się citylighty, które za pomocą smartfona pokażą przechodniom niezwykłą ekspozycję z wirtualnych plastikowych odpadów, które pod odpowiednią perspektywą ułożą się w sylwetkę legendarnego buta Stan Smith.
Zobacz również
To wyjątkowe wirtualne doświadczenie jest przykładem instalacji anamorficznej, w których chodzi o przekształcanie przypadkowych obiektów w coś znaczącego. Wykorzystując to zjawisko, specjalny filtr w aplikacji Instagram generuje w wirtualnej przestrzeni instalację przekazującą ideę less waste stojącą za nowymi Stan Smithami. Zapewnia to świeże i ekscytujące wrażenia, którymi użytkownicy będą mogli podzielić się ze swoimi znajomymi, a przy okazji szerzyć trend less waste.
Nowy model Stan Smith odzwierciedla założenia marki adidas, która zmierza do tego, by ograniczyć ilość plastikowych odpadów. Do 2024 roku adidas chce wykorzystywać tylko poliester pochodzący z recyklingu. Zmieniając swoje kultowe modele w zrównoważony sposób, robi jeden, ale ważny krok w kierunku czystszej przyszłości.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing