Projekt: Trenuj Mądrze
Klient: TIMEX 
                        
                                                                                                                                
Zadanie agencji:
- zbudowanie świadomości marki Timex jako producenta pulsometrów
 - edukacja konsumentów w tej kategorii produktowej i konwertowanie ich na zakupy
 
Elementy kampanii Trenuj Mądrze:
- raport n/t obecności marki i konkurencji na forach internetowych, pozyskiwanie insightów konsumenckich
 - zdefiniowanie podgrup targetowych i określenie ich specyficznych potrzeb
 - serwis ekspercki z silnym linkowaniem do e-commerce
 - produkcja kontentu (artykuły eksperckie, infografiki, wykresy, seowriting)
 - marketing rekomendacji (WoMM, eRzecznik marki)
 - Social Media (produkcja i prowadzenie Fan Page, kampania Facebook Ads)
 - działania wspierające (kampanie PPC: AdWords, GDN)
 
 
                        
                                                        
Zobacz również
Rys. 1. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl
Wyzwanie: Jak zdefiniować grupy docelowe pulsometrów TIMEX?
W tym celu zaproponowaliśmy klientowi research sieci i forów internetowych, który pozwolił także wstępnie zdefiniować potencjał w/w grup.
Na podstawie w/w researchu i pozyskanych insightów konsumenckich zdefiniowaliśmy podgrupy targetowe, w tym zainspirowaliśmy klienta do uwzględnienia dodatkowej grupy – osób odchudzających się, która to grupa okazała się w toku kampanii największa wolumenowo i najbardziej zaangażowana. 
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
                    
Jak wygląda ścieżka zakupowa w tej kategorii?
Aby dobrze zaplanować wsparcie mediowe, serwis i w końcu sposób konwertowania konsumentów na sprzedaż przeanalizowaliśmy ścieżki zakupowe poszczególnych grup, zakładając, że w tej kategorii wystepuje bardzo silny efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To pozwoliło nam:
- zróżnicować nośniki kampanii
 - zróżnicować wykorzystywane touchpointy
 - precyzyjnie przypisać treści powiązane z artykułami, takie jak teasery produktowe czy polecane artykuły
 
W/w analiza stanowi jednocześnie podstawę do wprowadzenia skutecznych działań remarketingowych.
 
                        
                                                                                                                                
Rys. 2. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl
Serwis kampanii Trenuj Mądrze
Niezwykle ważnym elementem kampanii jest serwis ekspercki Trenujmadrze.pl:
- uwzględniający wymogi Google’a z wiązane z SEO, czyli kluczowym elementem wpływającym na najbardziej wartościowy ruch na serwis
 - bazujący na kontencie zadresowanym do każdej, zdefiniowanej wcześniej podgrupy
 - zakładający powiązanie specyficznych treści, takich jak artykuły z teaser’ami produktami TIMEX i linkowaniem do ecommerce marki
 
 
                        
                                                                                                                                
Rys. 3. Jedna z odsłon strony głównej serwisu www.trenujmadrze.pl
Kontent serwisu
Pod naszym okiem eksperci tej kategorii produktowej przygotowali całą serię artykułów.
W celu podniesienia poziomu przyswajalności treści wyposażyliśmy je dodatkowo w infografiki, fotografie i wykresy.
 
                        
                                                                                                                                
Rys. 4. Strefy wysiłku maksymalnego – jedna z infografik na serwisie www.trenujmadrze.pl
Synergia z Facebookiem
Nasza partnerska marka 6ix WoMM & Social Media zbudowała i prowadzi Fan Page’a akcji na Facebooku i realizuje jego wsparcie w postaci Facebook Ads.
 
                        
                                                                                                                                
Rys. 5. Profil serwisu Trenuj Mądrze na Facebooku
eRzecznik marki na forach internetowych
Dodatkowo poprzez działania eRzecznika marki lokalizujemy na forach internetowych potencjalnych klientów znajdujących się w bardzo dojrzałych fazach procesu zakupowego, którzy właśnie w tym momencie zadają pytania dot. zagadnień związanych z wyborem i zakupem pulsometru
 
                        
                                                                                                                                
Rys. 6. Kampania eRecznika – oficjalna komunikacja na forach internetowych
– Pomiar pulsu to nieodłączna cecha nowoczesnego podejścia do uprawiania sporu. Chcemy poszerzać wiedzę o mądrym treningu wśród internautów, zachęcając do ćwiczeń z pulsometrem. Wiedza wynikająca z monitoringu pracy serca pozwala nie tylko polepszać osiągi – to także inwestycja w świadomość ciała i możliwość poznania swoich możliwości. Wierzymy, że serwis TrenujMądrze.pl będzie platformą edukacyjną dla osób aktywnych oraz płaszczyzną wymiany poglądów i doświadczeń treningowych – Bartosz Szlązkiewcz, Marketing Manager Timex Group Polska
Wsparcie mediowe
- Założyliśmy wsparcie mediowe wyłącznie w modelu efektywnościowym, realizowane za pomocą AdWords, GDN i Facebook Ads.
 - Kluczem do sukcesu kampanii była silna segmentacja i bardzo kontekstowe powiązanie dużej liczby nośników z odpowiednio przygotowanymi landing page’ami.
 - Jak zawsze wsparcie mediowe zaczęliśmy od kampanii próbnej, która pozwoliła nam prześledzić konwersje i zoptymalizować strukturę kampanii docelowej – od nośników po poszczególne landing page.
 - Kluczowym KPI’em całej kampanii „Trenuj Mądrze” jest oczywiście liczba osiągniętych celów w postaci konsumentów, którzy po procesie edukacji na serwisie przeszli dalej by dokonać zakupów. Ten parametr jest śledzony w sposób ciągły.
 
  
                        
                                                                                                                                
Rys. 7. Jeden z nośników wykorzystanych w kampanii Performance Marketingu
  
                        
                                                                                                                                
Rys. 8. Przykładowy Landing Page kampanii mediowej
Podsumowanie
Serwis Trenujmądrze.pl stanowi kompleksowe centrum wiedzy o zagadnieniach związanych z treningiem i wpływem pulsu na jego efektywność. Zastosowanie takiego rozwiązania pozwoliło agencji rozszerzyć kategorię produktową na osoby niezwiązane bezpośrednio ze sportem i budować szerszy, niż początkowo założony zasięg – włączając np. osoby odchudzające się. Opracowanie dużego wolumenu treści eksperckich pozwoliło na maksymalne wykorzystanie możliwości pozycjonowania organicznego oraz budowę efektywnych kampanii performance marketingowych. Nadrzędnym celem serwisu jest edukacja klientów w zakresie wykorzystania pulsometrów i wykreowanie ekspertów marki Timex. Ponadto serwis stanowi istotne wsparcie kanałów e-commerce marki.
Case Study przygotował: Michał Siejak, dyr. zarządzający 6ix WoMM & Social Media i agencji interaktywnej E_misja Interactive 360, obie agencje należą do NuOrder Group.