Jak promują się letnie festiwale w internecie? – infografika

Kilka dni temu zainaugurowano letni sezon, a wraz z nim - rozpoczął się wysyp największych wydarzeń muzycznych tego lata. Z tej okazji agencja interaktywna Autentika postanowiła przyjrzeć się ich działaniom marketingowym w sieci.
O autorze
1 min czytania 2013-07-09

W efekcie powstała infografika pokazująca wachlarz działań podejmowanych na tym polu przez organizatorów najbardziej rozpoznawalnych festiwali muzycznych w kraju.

Przede wszystkim strona WWW

W przypadku ponad połowy witryn internetowych istnieje możliwość zakupienia przez nie biletu. Co ciekawe 28% wydarzeń muzycznych korzysta z więcej aniżeli jednego kanału sprzedaży. Organizatorzy letnich festiwali dbają również o komfort dojazdu. Ponad 70% stron WWW posiada informacje w postaci mapy z drogami dojazdu. Co trzecia zawiera także dane o kursujących pociągach oraz autobusach. Ponadto organizatorzy festiwali muzycznych dbają o zagranicznych gości. 76% przebadanych przez Autentikę stron WWW letnich, krajowych wydarzeń muzycznych ma angielską wersję językową

Social media – rządzą Facebook i YouTube

Festiwale muzyczne nie zapominają także o roli, jaką w promocji pełnią obecnie media społecznościowe. Na tym polu dominuje Facebook (85%). Nieco za nim plasuje się YouTube (41%) i Twitter (35%). Co ciekawe wśród organizatorów tych wydarzeń bardziej popularny jest Google+ (11%) aniżeli NK (6%).

Zapomniano o użytkownikach smartfonów?

Jeżeli chodzi o rozwiązania mobilne, to festiwale dopiero się do nich przekonują. Tylko 11% z nich posiada aplikację mobilną, a tylko jeden – stronę mobilną.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Festiwali muzycznych nie trzeba przekonywać do tego, iż muszą postawić na sieć: zarówno w kwestii promocji jak i sprzedaży. Dwujęzyczność ich witryn internetowych świadczy o tym, iż stają się one dla miast sposobem na przyciągnięcie zagranicznych turystów. Z kolei brak powszechnych rozwiązań mobilnych uważam za błąd. Szacuje się, iż obecnie 6 milionów Polaków posiada smartfony, a ⅔ z nich używa internetu mobilnego. Jest to więc niewykorzystany potencjał i sposób na wyróżnienie się na tle innych wydarzeń – podkreślił Michał Samojlik – prezes agencji interaktywnej Autentika.

Analiza została przeprowadzona na grupie kilkunastu festiwali muzycznych, które na stałe wpisały się w letni, kulturalny krajobraz nad Wisłą. Wśród nich znalazły się takie, jak: Top Trendy, Przystanek Woodstock, Heineken Open’er, Orange Warsaw Festival, Off Festival, Coke Live Festival czy Jarocin Festiwal.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się